Języki programowania obiektowego Field of study: Computer Science
Programme code: W4-S1IN19.2021

Module name: Języki programowania obiektowego
Module code: 08-IO1S-13-JPO
Programme code: W4-S1IN19.2021
Semester:
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 5
Description:
Celem zajęć w ramach modułu Język Programowania Obiektowego jest wyrobienie umiejętności systematycznego programowania obiektowego z wykorzystaniem języka C++. Zajęcia realizowane w ramach przedmiotu mają doprowadzić do rozszerzenia wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, co ma zaowocować zdolnością do konstruowania rozbudowanych obiektowych aplikacji wykorzystujących graficzny interfejs użytkownika.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada kompetencje w zakresie pracy grupowej nad projektem, przejawiające się w umiejętności planowania podzadań, metod ich realizacji oraz doskonaleniu zarządzania współdzielonym kodem aplikacji. [JPO_K_8]
K_K01 [1/5] K_K05 [1/5]
Student potrafi tworzyć ergonomiczne aplikacje GUI, w sposób przedsiębiorczy dostosowywać się do wymagań użytkowników, rozumieją pozatechniczne aspekty działalności informatyka. [JPO_K_9]
K_K01 [2/5] K_K02 [2/5]
Student potrafi definiować klasy, tworzyć obiekty, budować odpowiednie konstruktory, określać zakresy widoczności pól, wykorzystywać dziedziczenie. [JPO_U_4]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U08 [1/5]
Student potrafi zaprojektować poprawną hierarchię klas z wykorzystaniem dziedziczenia i związków całość-część, budować klasy abstrakcyjne oraz wykorzystywać polimorfizm, potrafi używać zmiennych wskaźnikowych. [JPO_U_5]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U08 [1/5]
Student potrafi budować aplikacje GUI, potrafi dobierać odpowiednie dobierać odpowiednie komponenty graficzne i kreatywnie je stosować. Student stosuje programowanie sterowane zdarzeniami, definiuje procedury obsługi zdarzeń. Poprawnie programuje podstawowe operacje graficzne, wykorzystuje elementy multimedialne [JPO_U_6]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U08 [1/5]
Student potrafi dobrać metodykę właściwą dla realizacji zadania programistycznego i zastosować ją w praktyce, wykorzystuje podejście obiektowe na etapie analizy, projektu oraz programowania. [JPO_U_7]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U08 [1/5]
Student zna koncepcję programowania proceduralnego i obiektowego, rozumie podobieństwa i różnice tych podejść. Student wie jak powinna być zbudowana kompletna klasa, rozumie znaczenie i rolę jej elementów, zna koncepcję dziedziczenia i związków całość-część, rozróżnia poprawnie przypadki ich zastosowania. [JPO_W_1]
K_W01 [1/5] K_W02 [1/5] K_W04 [2/5] K_W09 [1/5]
Student rozumie koncepcję polimorfizmu, zna zasady wykorzystania metod wirtualnych oraz rozumie koncepcje klas abstrakcyjnych. Student zna zasady przeciążania operatorów, rozróżnia ich rodzaje, rozumie przypadki ich stosowania. Rozumie zasady dynamicznego zarządzania pamięcią, obsługę wyjątków, budowanie rekurencyjnych struktur danych. [JPO_W_2]
K_W04 [2/5] K_W09 [1/5]
Student rozumie koncepcję programowania sterowanego zdarzeniami w środowiskach GUI, rozróżnia podstawowe komponenty GUI, zna zasady ich wykorzystania, zna zasady tworzenia złożonych okien aplikacji, wie jak programować operacje graficzne i jak wykorzystywać grafikę w aplikacjach GUI. [JPO_W_3]
K_W04 [2/5] K_W09 [1/5] K_W12 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [JPO_w_1]
Rozwiązanie zadań polegających na napisaniu wybranych fragmentów programów, pozwalających na sprawdzenie wiedzy, umiejętności w zakresie programowania obiektowego.
JPO_K_8 JPO_K_9 JPO_U_4 JPO_U_5 JPO_U_6 JPO_U_7 JPO_W_1 JPO_W_2 JPO_W_3
Prace kontrolne [JPO_w_2]
Kolokwia sprawdzające wiedzę i umiejętności w zakresie poszczególnych działów kształcenia w zakresie programowania obiektowego.
JPO_U_4 JPO_U_5 JPO_U_6 JPO_U_7 JPO_W_1 JPO_W_2 JPO_W_3
Sprawozdania grupowe [JPO_w_3]
Realizacja projektów pozwalających na sprawdzenie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji w zakresie stosowania podejścia obiektowego w grupowym rozwiązywania praktycznych problemów.
JPO_K_8 JPO_K_9 JPO_U_4 JPO_U_5 JPO_U_6 JPO_U_7 JPO_W_1 JPO_W_2 JPO_W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [JPO_fs_1]
Przekazanie treści modułu w formie werbalnej, omówienie przykładowych problemów, metod ich rozwiązania, dyskusja możliwych wariantów rozwiązania. Szczegółowa analiza i dyskusja zagadnień trudnych, wskazanie elementów pracy indywidualnej oraz dodatkowych źródeł informacji w postaci strony internetowej modułu, wykorzystanie elementów kształcenia na odległość.
30
Pogłębienie treści przekazanych werbalnie poprzez analizę dodatkowych materiałów przekazanych poprzez stronę internetową modułu.
25 Egzamin [JPO_w_1]
laboratory classes [JPO_fs_2]
Systematyczne rozwijanie umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, poprzez rozwiązywanie kolejnych problemów programistycznych pod nadzorem i ze wsparciem prowadzących, bazujące na zdobytej wiedzy.
30
Rozwiązanie dodatkowo określonych zadań programistycznych w trybie indywidualnym, pogłębiające wiedzę, umiejętności i kompetencje, bazujące na stronie internetowej modułu.
65 Prace kontrolne [JPO_w_2] Sprawozdania grupowe [JPO_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)