Języki programowania obiektowego Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-S1IN19.2021

Nazwa modułu: Języki programowania obiektowego
Kod modułu: 08-IO1S-13-JPO
Kod programu: W4-S1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem zajęć w ramach modułu Język Programowania Obiektowego jest wyrobienie umiejętności systematycznego programowania obiektowego z wykorzystaniem języka C++. Zajęcia realizowane w ramach przedmiotu mają doprowadzić do rozszerzenia wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, co ma zaowocować zdolnością do konstruowania rozbudowanych obiektowych aplikacji wykorzystujących graficzny interfejs użytkownika.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada kompetencje w zakresie pracy grupowej nad projektem, przejawiające się w umiejętności planowania podzadań, metod ich realizacji oraz doskonaleniu zarządzania współdzielonym kodem aplikacji. [JPO_K_8]
K_K01 [1/5] K_K05 [1/5]
Student potrafi tworzyć ergonomiczne aplikacje GUI, w sposób przedsiębiorczy dostosowywać się do wymagań użytkowników, rozumieją pozatechniczne aspekty działalności informatyka. [JPO_K_9]
K_K01 [2/5] K_K02 [2/5]
Student potrafi definiować klasy, tworzyć obiekty, budować odpowiednie konstruktory, określać zakresy widoczności pól, wykorzystywać dziedziczenie. [JPO_U_4]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U08 [1/5]
Student potrafi zaprojektować poprawną hierarchię klas z wykorzystaniem dziedziczenia i związków całość-część, budować klasy abstrakcyjne oraz wykorzystywać polimorfizm, potrafi używać zmiennych wskaźnikowych. [JPO_U_5]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U08 [1/5]
Student potrafi budować aplikacje GUI, potrafi dobierać odpowiednie dobierać odpowiednie komponenty graficzne i kreatywnie je stosować. Student stosuje programowanie sterowane zdarzeniami, definiuje procedury obsługi zdarzeń. Poprawnie programuje podstawowe operacje graficzne, wykorzystuje elementy multimedialne [JPO_U_6]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U08 [1/5]
Student potrafi dobrać metodykę właściwą dla realizacji zadania programistycznego i zastosować ją w praktyce, wykorzystuje podejście obiektowe na etapie analizy, projektu oraz programowania. [JPO_U_7]
K_U01 [1/5] K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U08 [1/5]
Student zna koncepcję programowania proceduralnego i obiektowego, rozumie podobieństwa i różnice tych podejść. Student wie jak powinna być zbudowana kompletna klasa, rozumie znaczenie i rolę jej elementów, zna koncepcję dziedziczenia i związków całość-część, rozróżnia poprawnie przypadki ich zastosowania. [JPO_W_1]
K_W01 [1/5] K_W02 [1/5] K_W04 [2/5] K_W09 [1/5]
Student rozumie koncepcję polimorfizmu, zna zasady wykorzystania metod wirtualnych oraz rozumie koncepcje klas abstrakcyjnych. Student zna zasady przeciążania operatorów, rozróżnia ich rodzaje, rozumie przypadki ich stosowania. Rozumie zasady dynamicznego zarządzania pamięcią, obsługę wyjątków, budowanie rekurencyjnych struktur danych. [JPO_W_2]
K_W04 [2/5] K_W09 [1/5]
Student rozumie koncepcję programowania sterowanego zdarzeniami w środowiskach GUI, rozróżnia podstawowe komponenty GUI, zna zasady ich wykorzystania, zna zasady tworzenia złożonych okien aplikacji, wie jak programować operacje graficzne i jak wykorzystywać grafikę w aplikacjach GUI. [JPO_W_3]
K_W04 [2/5] K_W09 [1/5] K_W12 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [JPO_w_1]
Rozwiązanie zadań polegających na napisaniu wybranych fragmentów programów, pozwalających na sprawdzenie wiedzy, umiejętności w zakresie programowania obiektowego.
JPO_K_8 JPO_K_9 JPO_U_4 JPO_U_5 JPO_U_6 JPO_U_7 JPO_W_1 JPO_W_2 JPO_W_3
Prace kontrolne [JPO_w_2]
Kolokwia sprawdzające wiedzę i umiejętności w zakresie poszczególnych działów kształcenia w zakresie programowania obiektowego.
JPO_U_4 JPO_U_5 JPO_U_6 JPO_U_7 JPO_W_1 JPO_W_2 JPO_W_3
Sprawozdania grupowe [JPO_w_3]
Realizacja projektów pozwalających na sprawdzenie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji w zakresie stosowania podejścia obiektowego w grupowym rozwiązywania praktycznych problemów.
JPO_K_8 JPO_K_9 JPO_U_4 JPO_U_5 JPO_U_6 JPO_U_7 JPO_W_1 JPO_W_2 JPO_W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [JPO_fs_1]
Przekazanie treści modułu w formie werbalnej, omówienie przykładowych problemów, metod ich rozwiązania, dyskusja możliwych wariantów rozwiązania. Szczegółowa analiza i dyskusja zagadnień trudnych, wskazanie elementów pracy indywidualnej oraz dodatkowych źródeł informacji w postaci strony internetowej modułu, wykorzystanie elementów kształcenia na odległość.
30
Pogłębienie treści przekazanych werbalnie poprzez analizę dodatkowych materiałów przekazanych poprzez stronę internetową modułu.
25 Egzamin [JPO_w_1]
laboratorium [JPO_fs_2]
Systematyczne rozwijanie umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, poprzez rozwiązywanie kolejnych problemów programistycznych pod nadzorem i ze wsparciem prowadzących, bazujące na zdobytej wiedzy.
30
Rozwiązanie dodatkowo określonych zadań programistycznych w trybie indywidualnym, pogłębiające wiedzę, umiejętności i kompetencje, bazujące na stronie internetowej modułu.
65 Prace kontrolne [JPO_w_2] Sprawozdania grupowe [JPO_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)