BSc seminar II
Field of study: Biology
Programme code: W2-S1BI19.2021
| Module name: | BSc seminar II |
|---|---|
| Module code: | 1BL_12a |
| Programme code: | W2-S1BI19.2021 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Moduł jest kontynuacją i poszerzeniem działań realizowanych w trakcie seminarium licencjackiego I. Cele modułu/promotora: przygotowanie studenta do samodzielnego opracowania tematów związanych z kierunkiem badań wybranego zespołu badawczego/promotora oraz własnej pracy licencjackiej na podstawie krytycznej analizy najnowszej literatury przedmiotu; wygłoszenie prezentacji oraz udział w dyskusji naukowej na temat przedstawianych zagadnień; poszerzenie wiedzy teoretycznej w zakresie podstawowych problemów i metod badawczych, ze szczególnym naciskiem na profil badawczy wybranej jednostki; przegląd literatury światowej z zakresu aktualnych zagadnień współczesnej biologii; ukierunkowane opracowanie wybranego zagadnienia seminaryjnego oraz przygotowywanie prezentacji lub posteru w programie Power Point; wyrobienie umiejętności zaprezentowania i dyskutowania zagadnień naukowych z użyciem terminologii naukowej; ukierunkowane przygotowanie pracy licencjackiej i jej indywidualna prezentacja na forum grupy w postaci autoreferatu. |
| Prerequisites: | Osiągnięcie efektów kształcenia przewidzianych programem seminarium licencjackiego I w wybranym zespole badawczym przez promotora. Znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na korzystanie z anglojęzycznej literatury specjalistycznej, na poziomie B2. |
| Key reading: | jak "Literatura obowiązkowa" w sylabusie. |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Opisuje i wyjaśnia podstawowe techniki i narzędzia w badaniach procesów biologicznych. [1BL_12_1] |
1BL_W01_P [4/5] |
Identyfikuje przydatność kwalifikacji biologa na rynku pracy. [1BL_12_10] |
1BL_W09_P [4/5] |
Przywołuje znaczenie pracy doświadczalnej w naukach przyrodniczych i definiuje znaczenie analiz molekularnych we współczesnej biologii. [1BL_12_2] |
1BL_W03_P [5/5] |
Prezentuje najnowsze osiągnięcia z zakresu biologii mikroorganizmów, roślin i zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem profilu badawczego wybranej jednostki/promotora. [1BL_12_3] |
1BL_W03_P [5/5] |
Systematycznie dokonuje kwerend piśmiennictwa, w tym anglojęzycznego, w zakresie profilu badawczego wybranej jednostki/promotora oraz własnej pracy licencjackiej. [1BL_12_4] |
1BL_U02_P [5/5] |
Demonstruje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy z zakresu biologii i nauk pokrewnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zgodnej z profilem badawczym wybranej jednostki/promotora oraz tematem własnej pracy licencjackiej. [1BL_12_5] |
1BL_U06_P [5/5] |
Kształtuje i doskonali personalne zdolności autoprezentacji i dyskusji naukowej. [1BL_12_6] |
1BL_U02_P [5/5] |
Poddaje konstruktywnej krytyce swoją aktywność na seminarium oraz uwzględnia w swoim postępowaniu uwagi prowadzącego oraz stanowisko innych uczestników zajęć. [1BL_12_7] |
1BL_K01_P [4/5] |
Rozumie znaczenie badań naukowych w kontekście prawodawstwa dotyczącego ochrony własności intelektualnej, wykazuje poszanowanie dla pracy własnej oraz dla pracy innych ludzi. [1BL_12_8] |
1BL_W09_P [4/5] |
Jest świadom kosztochłonności badań w naukach eksperymentalnych i zna podstawowe mechanizmy ich finansowania. [1BL_12_9] |
1BL_W08_P [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| zaliczenie na ocenę [1BL_12_w_1] | na zasadach określonych w sylabusie |
1BL_12_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| seminar [1BL_12_fs_1] | Prezentacja i dyskusja nad przedstawionym referatem (autoreferatem) lub posterem.
Przewidziane są konsultacje dla pracy pod nadzorem prowadzącego; dobór i analiza literatury; dyskusja nad problemami zgłaszanymi przez studenta. |
30 | Wyszukiwanie i analiza literatury fachowej, przygotowanie prezentacji lub posteru. |
30 |
zaliczenie na ocenę [1BL_12_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||