History of the 2nd Language Literature 1
Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FS19.2021
| Module name: | History of the 2nd Language Literature 1 |
|---|---|
| Module code: | W1-FS1-21-HL2J1 |
| Programme code: | W1-S1FS19.2021 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | depending on the choice |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Syntetyczne zajęcia obejmujące historycznoliteracki opis literatury II języka kierunkowego wraz z omówieniem tekstów reprezentatywnych dla kolejnych okresów rozwojowych od początków piśmiennictwa II języka kierunkowego do XX wieku. Prezentowane są najważniejsze prądy literackie i najwybitniejsze dzieła literatury II języka kierunkowego w powiązaniu z szerszym kontekstem – ogólnosłowiańskim i europejskim. |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu historii literatury II języka kierunkowego, odnoszące się do rozwoju literatury II języka kierunkowego od początków piśmiennictwa do XX wieku. [W1-FS1-21-HL2J1_1] |
K_W03 [5/5] |
student identyfikuje głównych twórców literatury II języka kierunkowego oraz charakteryzuje wiodące zjawiska, okresy i prądy literackie odnoszące się do literatury II języka kierunkowego od początków piśmiennictwa do XX wieku. [W1-FS1-21-HL2J1_2] |
K_U08 [4/5] |
student potrafi zastosować posiadaną wiedzę dotyczącą historii literatury II języka kierunkowego do wskazania zjawisk charakteryzujących kształtowanie się tożsamości narodowej obszaru II języka kierunkowego. [W1-FS1-21-HL2J1_3] |
K_U06 [3/5] |
student sytuuje najważniejsze ustalenia związane z literaturą II języka kierunkowego w perspektywie czasowej, odnosząc je do kontekstu ogólnosłowiańskiego. [W1-FS1-21-HL2J1_4] |
K_U11 [2/5] |
student potrafi uzasadnić swoje wybory, strategie i działania interpretacyjne oraz strategie wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji. [W1-FS1-21-HL2J1_5] |
K _K01 [1/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-HL2J1_w_1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie ocen cząstkowych / śródsemestralnych z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, znajomości lektur, aktywności na zajęciach i/lub testów śródsemestralnych. |
W1-FS1-21-HL2J1_1 |
| Praca semestralna [W1-FS1-21-HL2J1_w_2] | Ocena opanowania przez studenta umiejętności łączenia i porządkowania wiedzy zdobywanej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury oraz ocena opanowania przez studenta umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji w formie referatu, prezentacji multimedialnej lub pracy pisemnej (opracowanie zagadnienia, recenzja, analiza i interpretacja tekstu literackiego) - wybór formy wskazany w sylabusie. |
W1-FS1-21-HL2J1_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| discussion classes [W1-FS1-21-HL2J1_fs_1] | Metody:
1. obrazowe (prezentacja multimedialna),
2. słowne (objaśnienie, wyjaśnienie),
3. praktycznego działania (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych).
Indywidualna praca ze studentem. |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Lektura testów źródłowych.
Przygotowanie pracy semestralnej.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Udział w konsultacjach. |
30 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-HL2J1_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||