Historia literatury II języka kierunkowego 1 Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2021

Nazwa modułu: Historia literatury II języka kierunkowego 1
Kod modułu: W1-FS1-21-HL2J1
Kod programu: W1-S1FS19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Syntetyczne zajęcia obejmujące historycznoliteracki opis literatury II języka kierunkowego wraz z omówieniem tekstów reprezentatywnych dla kolejnych okresów rozwojowych od początków piśmiennictwa II języka kierunkowego do XX wieku. Prezentowane są najważniejsze prądy literackie i najwybitniejsze dzieła literatury II języka kierunkowego w powiązaniu z szerszym kontekstem – ogólnosłowiańskim i europejskim.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu historii literatury II języka kierunkowego, odnoszące się do rozwoju literatury II języka kierunkowego od początków piśmiennictwa do XX wieku. [W1-FS1-21-HL2J1_1]
K_W03 [5/5]
student identyfikuje głównych twórców literatury II języka kierunkowego oraz charakteryzuje wiodące zjawiska, okresy i prądy literackie odnoszące się do literatury II języka kierunkowego od początków piśmiennictwa do XX wieku. [W1-FS1-21-HL2J1_2]
K_U08 [4/5]
student potrafi zastosować posiadaną wiedzę dotyczącą historii literatury II języka kierunkowego do wskazania zjawisk charakteryzujących kształtowanie się tożsamości narodowej obszaru II języka kierunkowego. [W1-FS1-21-HL2J1_3]
K_U06 [3/5]
student sytuuje najważniejsze ustalenia związane z literaturą II języka kierunkowego w perspektywie czasowej, odnosząc je do kontekstu ogólnosłowiańskiego. [W1-FS1-21-HL2J1_4]
K_U11 [2/5]
student potrafi uzasadnić swoje wybory, strategie i działania interpretacyjne oraz strategie wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji. [W1-FS1-21-HL2J1_5]
K _K01 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-HL2J1_w_1]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie ocen cząstkowych / śródsemestralnych z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, znajomości lektur, aktywności na zajęciach i/lub testów śródsemestralnych.
W1-FS1-21-HL2J1_1 W1-FS1-21-HL2J1_2 W1-FS1-21-HL2J1_3 W1-FS1-21-HL2J1_4 W1-FS1-21-HL2J1_5
Praca semestralna [W1-FS1-21-HL2J1_w_2]
Ocena opanowania przez studenta umiejętności łączenia i porządkowania wiedzy zdobywanej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury oraz ocena opanowania przez studenta umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji w formie referatu, prezentacji multimedialnej lub pracy pisemnej (opracowanie zagadnienia, recenzja, analiza i interpretacja tekstu literackiego) - wybór formy wskazany w sylabusie.
W1-FS1-21-HL2J1_1 W1-FS1-21-HL2J1_2 W1-FS1-21-HL2J1_3 W1-FS1-21-HL2J1_4 W1-FS1-21-HL2J1_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [W1-FS1-21-HL2J1_fs_1]
Metody: 1. obrazowe (prezentacja multimedialna), 2. słowne (objaśnienie, wyjaśnienie), 3. praktycznego działania (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych). Indywidualna praca ze studentem.
30
Bieżące przygotowanie do zajęć. Lektura testów źródłowych. Przygotowanie pracy semestralnej. Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału. Udział w konsultacjach.
30 Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-HL2J1_w_1] Praca semestralna [W1-FS1-21-HL2J1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)