Językoznawstwo: moduł 3 - Studia kontrastywne. Moduł do wyboru: 1/ polsko-angielskie, 2/ konfrontatywne
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: | Językoznawstwo: moduł 3 - Studia kontrastywne. Moduł do wyboru: 1/ polsko-angielskie, 2/ konfrontatywne |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-JB-S1-SK-3 |
Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł obejmuje wprowadzenie do językoznawstwa kontrastywnego z wybranego zakresu tematycznego. Obejmuje to, między innymi, wprowadzenie terminologii służącej do opisu wybranych zagadnień językowych, wskazanie różnorodności sposobów, w jaki kategorie językowe są realizowane w różnych językach oraz kontrastywną analizę poszczególnych zjawisk językowych. |
Wymagania wstępne: | Gramatyka opisowa oraz gramatyka praktyczna realizowane w poprzednich semestrach, w szczególności zdobyte w ramach tych przedmiotów wiedza i umiejętności w zakresie kategorii gramatycznych i analizy struktury zdania. |
Literatura podstawowa: | Podana w sylabusie |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Poprzez poznanie różnic językowych osiąga głębsze poznanie różnic kulturowych między użytkownikami obu języków, np. w zakresie form adresatywnych i grzeczności [JB-S1-GK-3_K1] |
FA1_K02 [5/5] |
Ma zwiększoną wrażliwość językową i pogłębioną refleksję nad zjawiskami ogólnojęzykowymi [JB-S1_GK-3_K2] |
FA1_K05 [5/5] |
Student wykazuje kreatywność w analizie danych językowych odnoszących się do podobieństw i różnic między językami. [JB-S1-GK-3_K3] |
FA1_K02 [2/5] |
Student prawidłowo rozpoznaje struktury i kategorie gramatyczne oraz klasyfikuje informacje o nich. [JB-S1-GK-3_U1] |
FA1_U14 [4/5] |
Potrafi wykorzystać zdobytą dotychczas wiedzę na temat gramatyki opisowej języka polskiego i języka angielskiego w analizie porównawczej obu języków. [JB-S1-SK-3_U2] |
FA1_U01 [3/5] |
Student ma podstawową wiedzę o specyfice użycia wybranych struktur językowych, wzbogacając ją o znajomość faktów uwidocznionych dzięki ich porównaniu w różnych językach. [JB-S1-SK-3_W1] |
FA1_W04 [2/5] |
Student zna terminologię niezbędną w opisie konkretnych zjawisk językowych. [JB-S1-SK-3_W2] |
FA1_W03 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [JB-S1-SK-3_w_1] | egzamin
Ocena uczestnictwa studenta w zajęciach: jego wkład w analizę tekstu i w wykonywaniu ćwiczeń praktycznych. Obejmuje ona ocenę umiejętności pracy w grupie (dokonywana na bieżąco).
Ocena wiedzy i umiejętności związana z realizacją pisemnego projektu.
Ocena wiedzy i umiejętności wykazanych w końcowym teście pisemnym.
|
JB-S1-GK-3_K1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [JB-S1-SK-3_fs_1] | Analiza zadanego tekstu z dyskusją, wyjaśnienie trudniejszych terminów, ćwiczenia praktyczne, komentarz nauczyciela, odpowiedzi na pytania i wyjaśnianie problemów pojawiających się w ćwiczeniach |
30 | Udział w zajęciach w sali dydaktycznej z udziałem nauczyciela akademickiego
Przygotowanie do ćwiczeń (lektura zadanego materiału)
Samodzielna realizacja projektu
Przygotowanie do testu zaliczeniowego
|
55 |
egzamin [JB-S1-SK-3_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |