Projektowanie gier: moduł 3 - Scenariusze gier
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: | Projektowanie gier: moduł 3 - Scenariusze gier |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-SW-S1-SG-3 |
Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Kurs zapoznaje studentów z technicznymi i praktycznymi aspektami tworzenia scenariuszy gier, kładąc największy nacisk na elementy scenariusza kluczowe dla rozrywki interaktywnej. W czasie kursu studenci zapoznają się formalnymi elementami scenariusza, technikami i konwencjami kreacji fabuły, kreacji i charakterystyki postaci. W wymiarze praktycznym kurs przygotowuje studentów do rozwinięcia większych fragmentów narracji w konkretne sceny, ustalania ich sekwencji i ciężaru dramatycznego, pracy nad rozwinięciem pojedynczej sceny. Ważną częścią kursu jest również analiza specyfiki dialogów w rozrywce interaktywnej i samodzielne prace studentów nad dialogami prowadzonymi przez stworzone przez studentów postacie. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotów wchodzących w skład modułu "Projektowanie gier: moduł 2" w drugim semestrze. |
Literatura podstawowa: | Podana w sylabusie. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość znaczenia narracyjnych cech gier dla współczesnej kultury i ich rolę społeczną [SW-S1-PG4-SG_K_1] |
FA1_K03 [3/5] |
potrafi zidentyfikować strukturalne komponenty gotowego scenariusza w formacie „hollywoodzkim” oraz innych formatach scenariusza. [SW-S1-PG4-SG_U_1] |
FA1_U03 [3/5] |
potrafi stworzyć poprawny formalnie scenariusz „hollywoodzki” pojedynczej rozbudowanej sceny i rozwinąć go, zachowując spójność z projektem gry, [SW-S1-PG4-SG_U_2] |
FA1_U20 [4/5] |
potrafi zaprojektować postaci spójne z własnym projektem gry, zaprojektować koncepcję świata gry, koncepcję fabularną gry i koncepcję mechaniki gry oraz przygotować listy dialogowe rozbudowanych scen, będących spójnym rozwinięciem projektu gry, zgodnych z oczekiwanym rejestrem językowym bohaterów, charakterem sceny, kontekstem kulturowym, etc. [SW-S1-PG4-SG_U_3] |
FA1_U09 [3/5] |
zna podstawową terminologię stosowaną w scenopisarstwie oraz dotyczącą teorii narracji interaktywnych, [SW-S1-PG4-SG_W_1] |
FA1_W03 [2/5] |
posiada wiedzę na temat formalnych elementów scenariusza formatu „hollywoodzkiego” oraz specyficznych cech scenariuszy gier komputerowych, [SW-S1-PG4-SG_W_2] |
FA1_W04 [2/5] |
posiada wiedzę na temat technik i konwencji kreacji fabuły, charakterystyki postaci oraz na temat specyfiki scenariuszy i dialogów tworzonych na potrzeby rozrywki interaktywnej, [SW-S1-PG4-SG_W_3] |
FA1_W04 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace pisemne [SW-S1-PG4-SG_w_1] | Prace pisemne sprawdzające poziom umiejętności studenta |
SW-S1-PG4-SG_K_1 |
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG4-SG_w_2] | Ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych. |
SW-S1-PG4-SG_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [SW-S1-PG4-SG_fs_1] | - instrukcja słowna wprowadzająca treści z zakresu wiedzy o scenopisarstwie, z wykorzystaniem przykładów pochodzących z gotowych scenariuszy i projektów gier,
- dyskusja nad możliwymi strategiami rozwiązań narracyjnych oraz nad efektami własnych prac twórczych,
- ćwiczenia indywidualne i w grupach, wsparte instrukcją wykładowcy. |
30 | reading assignments; own research in preparation to classes, preparation of written assignments; |
30 |
Prace pisemne [SW-S1-PG4-SG_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |