Językoznawstwo: moduł 2 - Komunikacja językowa
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: | Językoznawstwo: moduł 2 - Komunikacja językowa |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-KM-S1-KJ-2 |
Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem przedmiotu jest wprowadzenie podstawowej terminologii z zakresu komunikacji językowej, semiotyki, retoryki, filozofii języka oraz kulturoznawstwa. Ponadto ćwiczenia mają za zadanie zobrazowanie omawianych na wykładach zagadnień praktycznymi kontekstami, w których studenci mają okazję do przedyskutowania i zastosowania rozwiązań proponowanych przez modele teoretyczne. Szeroka gama przykładowych tekstów oraz ćwiczeń ustnych dostarcza studentom materiału do analizy rejestru językowego, stylistyki oraz retoryki wypowiedzi. Podstawowy nacisk na tym etapie kształcenia kładzie się na wypracowanie nawyków komunikatywnego posługiwania się językiem angielskim i umiejętność samooceny oraz korygowania błędów. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Językoznawstwo: moduł 1 |
Literatura podstawowa: | Podana w sylabusie |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość własnych umiejętności związanych z komunikacją językową, potrafi dostrzec problemy i potrafi samodzielnie je skorygować [KM-S1-J2-KJ_K_1] |
FA1_K01 [3/5] |
posiada umiejętność komunikowania się z grupą, a także artykulacji swoich pomysłów i poglądów w ramach współpracy z innymi studentami [KM-S1-J2-KJ_K_2] |
FA1_K04 [4/5] |
potrafi odróżnić podstawowe kategorie komunikacji, określić cele komunikacji, a także odnieść je do teorii językowych opisujących komunikację. [KM-S1-J2-KJ_U_1] |
FA1_U01 [3/5] |
posiada umiejętność samodzielnej analizy komunikatu językowego pod kątem jego efektywności komunikacyjnej, poziomu redundacji i entropii. [KM-S1-J2-KJ_U_2] |
FA1_U03 [3/5] |
potrafi sklasyfikować komunikaty językowe pod kątem ich przynależności do określonego dyskursu, rejestru językowego, a także zidentyfikować ich potencjalnego odbiorcę docelowego. [KM-S1-J2-KJ_U_3] |
FA1_U09 [4/5] |
zna podstawową terminologię (w języku angielskim) dotyczącą komunikacji językowej. [KM-S1-J2-KJ_W_1] |
FA1_W03 [5/5] |
zna podstawowe teorie komunikacji, modele komunikacji, a także jej kategorie. [KM-S1-J2-KJ_W_2] |
FA1_W04 [2/5] |
posiada elementarną wiedzę z zakresu semiotyki, retoryki oraz filozofii języka. [KM-S1-J2-KJ_W_3] |
FA1_W07 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test lub testy [KM-S1-J2-KJ_w_1] | Test oceniający znajomość omawianych na zajęciach zagadnień oraz zdobyte przez studentów związane z modułem umiejętności |
KM-S1-J2-KJ_U_1 |
Prezentacja lub prezentacje [KM-S1-J2-KJ_w_2] | Ocena kompetencji społecznych oraz wiedzy i umiejętności komunikacyjnych |
KM-S1-J2-KJ_K_1 |
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [KM-S1-J2-KJ_w_3] | Ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych. |
KM-S1-J2-KJ_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [KM-S1-J2-KJ_fs_1] | Prezentacja ustna
Prezentacja i analiza przy użyciu grafiki, materiałów audio-wizualnych, itp. |
15 | lektura tekstów obowiązkowych oraz uzupełniających z zakresu omawianej tematyki; przygotowanie do testu lub testów |
30 |
Test lub testy [KM-S1-J2-KJ_w_1] |
ćwiczenia [KM-S1-J2-KJ_fs_2] | 1.Dyskusja - wspólne omówienie materiału przeczytanego przez studentów przed zajęciami
2.Prezentacja - indywidualne przedstawienie przez studenta własnej interpretacji wybranego zagadnienia
3.Praca w podgrupach - przygotowanie wspólnego stanowiska do dyskusji na forum grupy
4.Debata - przygotowanie argumentów oraz przedstawienie ich w obronie swojego stanowiska |
30 | Lektura uzupełniająca, zapoznanie się z tekstem omawianym na zajęciach (od strony merytorycznej i językowej); przygotowanie prezentacji; przygotowanie się do sprawdzianu zaliczeniowego |
45 |
Test lub testy [KM-S1-J2-KJ_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |