Kultura i literatura: moduł 4 - Kultura angielskiego obszaru językowego 3 (wybór)
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021
| Nazwa modułu: | Kultura i literatura: moduł 4 - Kultura angielskiego obszaru językowego 3 (wybór) |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FA-JB-S1-KAO3-4 |
| Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł do wyboru: studenci wybierają spośród zaoferowanych kilku kursów skupiających się na wybranych krajach anglojęzycznych z wyłączeniem Wielkiej Brytanii i USA. Moduł ma na celu wprowadzenie szeroko pojętej wiedzy kulturowej, począwszy od umiejętności analizy terminologii z dziedziny studiów kulturowych, poprzez analizę tekstów, cech kodów komunikacyjnych różnych dziedzin kultury, znajomości mechanizmów działania instytucji rządowych i instytucji kultury oraz zrozumienie najważniejszych procesów kształtujących tożsamość i jej znaczenie w społeczeństwie wielokulturowym. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie pierwszego roku studiów. |
| Literatura podstawowa: | Podana w sylabusie |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
reprezentuje postawę akceptacji tolerancji i szacunku dla przedstawicieli dla innych narodów, grup etnicznych i społecznych [JB-S1-KAOJ3-4_K1] |
FA1_K07 [3/5] |
potrafi zastosować posiadaną wiedzę dotyczącą kultury krajów anglojęzycznych do analizy historycznych i współczesnych przejawów kultury, potrafi analizować i interpretować zjawiska kulturowe; potrafi dokonywać obserwacji i analizy zjawisk kulturowych i wyciągać wnioski, stosując poprawna terminologię kulturoznawczą [JB-S1-KAOJ3-4_U1] |
FA1_U04 [2/5] |
rozpoznaje i analizuje historyczne i współczesne zjawiska kultury [JB-S1-KAOJ3-4_U2] |
FA1_U04 [2/5] |
omawia kulturę krajów angielskiego obszaru językowego w szerokim kontekście międzykulturowym oraz w kontekście kształtowania się tożsamości [JB-S1-KAOJ3-4_U3] |
FA1_U04 [2/5] |
zna różne definicje i znaczenia terminu „kultura”, ma świadomość złożoności zjawiska; ma wiedzę o zakresie, specyfice i problematyce studiów kulturowych., zna podstawową terminologię z dziedziny studiów kulturowych, zna szereg tekstów kulturowych. [JB-S1-KAOJ3-4_W1] |
FA1_W03 [4/5] |
zna podstawowe kategorie estetyczne, zna cechy kodów komunikacyjnych różnych dziedzin sztuki, np. teatru, filmu, malarstwa, zna i rozpoznaje style w sztuce, ich cechy i związek z kulturą; ma wiedzę dotyczącą historycznego kształtowania się kultury danego kraju w różnych kontekstach; ma wiedzę jaki wpływ na tożsamoś ma kultura; ma uporządkowana wiedzę na temat najważniejszych historycznych i współczesnych trendów kulturowych i artystycznych. [JB-S1-KAOJ3-4_W2] |
FA1_W02 [3/5] |
zna mechanizmy działania instytucji rządowych oraz instytucji kultury i życia społecznego. [JB-S1-KAOJ3-4_W3] |
FA1_W04 [2/5] |
ma wiedzę dotyczącą problematyki podziałów społecznych, grup mniejszościowych i ich udziału w społeczeństwie wielokulturowym. [JB-S1-KAOJ3-4_W4] |
FA1_W07 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Test lub testy [JB-S1-KAOJ3-4_w_1] | Test lub testy sprawdzające wiadomości dotyczące zagadnień kultury angielskiego obszaru językowego (wybór) |
JB-S1-KAOJ3-4_K1 |
| Prezentacja (opcjonalnie) [JB-S1-KAOJ3-4_w_2] | Prezentacja sprawdzająca wiadomości dotyczące zagadnień kultury brytyjskiej oraz wykorzystanie tej wiedzy do analizy współczesnych przejawów kultury. |
JB-S1-KAOJ3-4_K1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [JB-S1-KAOJ3-4_fs_1] | Dyskusja na temat wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych. Indywidualne lub zespołowe prezentacje zagadnień przedstawiane przez studentów, po których następuje omówienie i dyskusja na forum całej grupy. |
30 | Discussion about selected issues with the use of audio and visual materials. Individual and group presentations delivered by students, followed by in-class discussion. |
30 |
Test lub testy [JB-S1-KAOJ3-4_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||