Historia i kultura angielskiego obszaru językowego: moduł 1 - Kultura angielskiego obszaru językowego 1 (Kultura Wielkiej Brytanii)
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: | Historia i kultura angielskiego obszaru językowego: moduł 1 - Kultura angielskiego obszaru językowego 1 (Kultura Wielkiej Brytanii) |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-NX-S1-KAO1-1 |
Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Przedmiot "Kultura angielskiego obszaru językowego 1 (Kultura Wielkiej Brytanii)" ma na celu przybliżenie studentom zagadnień współczesnej kultury brytyjskiej, jej specyfiki oraz kierunków rozwoju. Omawiane zagadnienia obejmują kwestie tożsamości narodowej oraz tożsamości regionalnych, kształtowania się kultury i teorii kulturowych w różnych kontekstach społecznych i politycznych oraz sposoby przedstawienia brytyjskości w wybranych tekstach kultury. Szczególny nacisk położony jest na współczesną sytuację społeczną, polityczną i kulturową Wielkiej Brytanii i na ewoluujący wizerunek Wielkiej Brytanii ostatniej dekady XX i pierwszych dwóch dekad XXI wieku. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | Podana w sylabusie. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
reprezentuje postawę akceptacji tolerancji i szacunku dla przedstawicieli innych narodów, grup etnicznych i społecznych [NX-S1_KAOJ1_K1] |
FA1_K07 [2/5] |
posiada umiejętność krytycznego i kreatywnego myślenia oraz obserwacji społeczno-kulturowej [NX-S1_KAOJ1_K2] |
FA1_K02 [3/5] |
potrafi wskazać, jakie warunki miały wpływ na kształtowanie się procesów kulturowych i jakie są ich konsekwencje [NX-S1_KAOJ1_U1] |
FA1_U05 [2/5] |
potrafi zastosować posiadaną wiedzę dotyczącą zjawisk społecznych i politycznych w Wielkiej Brytanii do analizy historycznych i współczesnych przejawów kultury [NX-S1_KAOJ1_U2] |
FA1_U05 [3/5] |
potrafi analizować i interpretować przykłady zjawisk kulturowych w celu wykazania ich znaczenia i wpływu na kształtowanie oraz postrzeganie tożsamości [NX-S1_KAOJ1_U3] |
FA1_U15 [2/5] |
potrafi dokonać krytycznej analizy, interpretacji i porównania tekstów kultury [NX-S1_KAOJ1_U4] |
FA1_U12 [2/5] |
zna różne definicje i znaczenia terminu „kultura”, ma świadomość jego złożoności; ma wiedzę o zakresie, specyfice i problematyce studiów kulturowych [NX-S1_KAOJ1_W1] |
FA1_W03 [2/5] |
ma wiedzę dotyczącą historycznego kształtowania się kultury Wielkiej Brytanii w różnych kontekstach społecznych i politycznych [NX-S1_KAOJ1_W2] |
FA1_W06 [3/5] |
zna szereg tekstów kultury reprezentatywnych dla kultury brytyjskiej [NX-S1_KAOJ1_W3] |
FA1_W02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test lub testy [NX-S1_KAOJ1_w_1] | Test lub testy sprawdzający/e wiadomości dotyczące zagadnień kultury brytyjskiej |
NX-S1_KAOJ1_K1 |
Prezentacja (opcjonalnie) [SKX-S1-KAO1_w_2] | Prezentacja sprawdzająca wiadomości dotyczące zagadnień kultury brytyjskiej oraz wykorzystanie tej wiedzy do analizy współczesnych przejawów kultury |
NX-S1_KAOJ1_K1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [NX-S1_KAOJ1_fs_1] | Dyskusja na temat wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych.
Indywidualne lub zespołowe prezentacje zagadnień przedstawiane przez studentów, po których następuje omówienie i dyskusja na forum całej grupy. |
30 | Lektura tekstów wprowadzających do zajęć.
Indywidualne lub zespołowe przygotowanie prezentacji (opartych na niezbędnej lekturze i samodzielnie dokonywanych prostych poszukiwaniach badawczych).
Przygotowanie do testu. |
10 |
Test lub testy [NX-S1_KAOJ1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |