Języki specjalistyczne: moduł 4 - Język biznesu 4 Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: Języki specjalistyczne: moduł 4 - Język biznesu 4
Kod modułu: W1-FA-JB-S1-JB4-4
Kod programu: W1-S1FA19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł ma na celu zapoznanie studentów z zagadnieniami marketingu, public relations oraz reklamy. Dodatkowo jego celem jest uświadomienie studentom potrzeby nieustannego doskonalenia znajomości zagadnień merytorycznych i terminologii fachowej oraz śledzenia bieżących informacji dotyczących działalności marketingowej, reklamowej oraz public relations w różnych firmach w kraju i na świecie, pozyskiwanych z różnych źródeł.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu Języki specjalistyczne: moduł 3 – Język biznesu 3
Literatura podstawowa:
Podana w sylabusie.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz konieczności śledzenia bieżących informacji dotyczących działalności marketingowej, reklamowej oraz public relations w różnych firmach oraz w różnych krajach i kulturach korzystając z różnych mediów. Rozumie potrzebę ciągłego zawodowego dokształcania się i dokonywania krytycznej oceny własnych kompetencji. [JB-S1-JB4-4_K1]
FA1_K01 [3/5]
ma podstawowe umiejętności pozwalające organizować własną pracę i realizować podjęte zadania oraz potrafi pracować zespołowo. [JB-S1-JB4-4_K2]
FA1_K04 [3/5]
rozumie i analizuje oraz implementuje podstawowe części marketingu mix, strategie marketingowe, budżet w działalności marketingowej, plan działalności marketingowej oraz dostosowywać działalność marketingową do danej kultury. [JB-S1-JB4-4_U1]
FA1_U04 [3/5]
samodzielnie wyszukuje, selekcjonuje i wykorzystuje informacje potrzebne do opracowania marketingu mix, działalności marketingowej w kontekście międzykulturowym, strategii marketingowych, budżetu w działalności marketingowej oraz planu działalności marketingowej; działalności public relations z uwzględnieniem otoczenia firmy lub organizacji, narzędzi potrzebnych do realizacji działalności public relations, działań podejmowanych w sytuacjach kryzysowych; działalności reklamowej z uwzględnieniem zadań i funkcji reklamy, form i technik reklamy, środków przekazu reklamy, języka reklamy oraz reklamy w kontekście międzykulturowym. [JB-S1-JB4-4_U2]
FA1_U18 [3/5]
ma uporządkowaną i podstawową wiedzę z zakresu marketingu, w tym marketing mix, marketing w kontekście międzykulturowym, strategie marketingowe, budżet w działalności marketingowej, plan działalności marketingowej. [JB-S1-JB4-4_W1]
FA1_W02 [3/5] FA1_W13 [2/5]
ma uporządkowaną i podstawową wiedzę z zakresu public relations, np. istota i zadania public relations, otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne public relations, narzędzia wykorzystywane w działalności public relations oraz public relations kryzysowe; oraz reklamy, np. zadania i funkcje reklamy, formy i techniki reklamy, środki przekazu reklamy, język reklamy oraz reklama w kontekście międzykulturowym. [JB-S1-JB4-4_W2]
FA1_W02 [3/5] FA1_W03 [3/5] FA1_W13 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test lub testy (pisemne i/lub ustne) [JB-S1-JB4-4_w_1]
Pisemny lub ustny sprawdzian względnie sprawdziany oceniające znajomość omawianych na zajęciach, a zawartych w sylabusie, zagadnień oraz/lub zdobyte przez studentów umiejętności. Mogą obejmować różnego typu testy, prace pisemne, ustne prezentacje, prace projektowe, itp.
JB-S1-JB4-4_K1 JB-S1-JB4-4_K2 JB-S1-JB4-4_U1 JB-S1-JB4-4_U2 JB-S1-JB4-4_W1 JB-S1-JB4-4_W2
Egzamin [JB-S1-JB4-4_w_2]
Pisemny lub ustny egzamin oceniający znajomość zawartych w sylabusie zagadnień oraz/lub zdobyte przez studentów umiejętności. Forma egzaminu opisana w sylabusie.
JB-S1-JB4-4_U1 JB-S1-JB4-4_U2 JB-S1-JB4-4_W1 JB-S1-JB4-4_W2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [JB-S1-JB4-4 _fs_1]
Ćwiczenia warsztatowe wykorzystujące metody podające, praktyczne i problemowe. Zajęcia interaktywne połączone z dyskusją i technikami warsztatowymi, z dużym udziałem pracy własnej studenta, z pisemną lub ustną informacją zwrotną. Ćwiczenia prowadzone z wykorzystaniem metod aktywizujących oraz z zastosowaniem nowoczesnych technik informacyjnych i multimedialnych. Wprowadzanie ćwiczeń rozwijających umiejętności pracy grupowej i zespołowej.
30
Praca z literaturą obowiązkową, słownikami, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (np. projekt, prezentacja).
30 Test lub testy (pisemne i/lub ustne) [JB-S1-JB4-4_w_1] Egzamin [JB-S1-JB4-4_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)