Historia literatury angielskiego obszaru językowego: moduł 3 – Historia literatury amerykańskiej
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: | Historia literatury angielskiego obszaru językowego: moduł 3 – Historia literatury amerykańskiej |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-SKX-S1-HLA-4 |
Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Celem wykładów jest zaznajomienie studentów z zarysem historii literatury amerykańskiej od siedemnastego wieku do współczesności. Wykłady nakreślają następstwo i główne cechy dominujących nurtów literackich i kulturowych w historii Ameryki - oraz ilustrują powyższe w kontekście analiz wybranych kanonicznych tekstów literackich i paraliterackich, reprezentatywnych dla każdego okresu. Wyjaśniają także studentom mechanizmy historycznych przemian w kulturze amerykańskiej, wiążąc dyskutowane teksty z kluczowymi zjawiskami i postaciami, które wywarły istotny wpływ na rozwój tej kultury i ostatecznie zadecydowały o jej unikatowości w skali globalnej. Wykłady uzupełniają ćwiczenia o charakterze warsztatowo-konwersatoryjnym, koncentrujące się na analizach wybranych tekstów z kanonu literatury amerykańskiej. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Historia literatury angielskiego obszaru językowego: moduł 2 |
Literatura podstawowa: | Podana w sylabusie. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość wpływu zjawisk literackich na rozwój języka oraz tożsamość amerykańską oraz rozumie potrzebę poszerzania wiedzy w zakresie literatury amerykańskiej [SKX-S1-HLA_K_1] |
FA1_K01 [3/5] |
w sposób elementarny rozumie związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy poszczególnymi epokami literackimi i głównymi prądami kulturowymi, które się w nich przejawiały i potrafi przedstawić oraz udowodnić powyższe związki w różnych formach weryfikacji wiedzy. [SKX-S1-HLA_U_1] |
FA1_U03 [4/5] |
potrafi zidentyfikować i umiejscowić w czasie i w kulturze najważniejsze amerykańskie teksty literackie oraz wskazać w nich elementy najbardziej charakterystyczne dla nich i dla prądów kulturowych, które reprezentują. [SKX-S1-HLA_U_2] |
FA1_U02 [4/5] |
posiada podstawowe umiejętności z zakresu analizy i interpretacji tekstów literackich i rozumie podstawowe metody ich krytycznej analizy. [SKX-S1-HLA_U_3] |
FA1_U04 [4/5] |
identyfikuje i w logiczny sposób potrafi zinterpretować kluczowe fragmenty tekstów oraz posłużyć się nimi jako argumentami wspierającymi wybrane odczytanie danego tekstu jako elementu kultury amerykańskiej. [SKX-S1-HLA_U_4] |
FA1_U05 [3/5] |
posiada podstawową, przekrojową wiedzę z zakresu literatury amerykańskiej (od siedemnastego wieku do współczesności). [SKX-S1-HLA_W_1] |
FA1_W05 [3/5] |
zna najbardziej reprezentatywne teksty i najbardziej wpływowe sylwetki autorów literatury amerykańskiej od siedemnastego wieku do współczesności oraz zna ich związki z epokami, w których tworzyli [SKX-S1-HLA_W_2] |
FA1_W04 [3/5] |
zna podstawowe korelacje pomiędzy prądami kulturowymi, prądami społecznymi, zjawiskami historycznymi, a ich wpływem na powstawanie poszczególnych utworów literatury amerykańskiej od siedemnastego wieku do współczesności. [SKX-S1-HLA_W_3] |
FA1_W10 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [SKX-S1-HLA_w_1] | Ocena wiedzy studenta z zakresu rozwoju literatury amerykańskiej (od siedemnastego wieku do współczesności), znajomości najważniejszych trendów kulturowo-literackich, najbardziej wpływowych postaci związanych z rozwojem literatury amerykańskiej i najbardziej wpływowych tekstów omawianych epok - przeprowadzona w formie zgodnej z opisem udostępnionym w sylabusie przedmiotu. |
SKX-S1-HLA_K_1 |
Indywidualne lub grupowe prace projektowe (opcjonalnie) [SKX-S1-HLA_w_2] | Ocena znajomości studenta omawianych tekstów literatury amerykańskiej (od siedemnastego wieku do współczesności), znajomości ich związków między sobą i związków z najważniejszymi trendami kulturowo-literackimi, oraz ich najbardziej charakterystycznych cech w formie zgodnej z opisem udostępnionym w sylabusie przedmiotu. |
SKX-S1-HLA_K_1 |
Test lub testy [SKX-S1-HLA_w_3] | Pisemna lub ustna ocena znajomości studenta omawianych tekstów literatury amerykańskiej (od siedemnastego wieku do współczesności), znajomości ich związków między sobą i związków z najważniejszymi trendami kulturowo-literackimi, oraz ich najbardziej charakterystycznych cech. |
SKX-S1-HLA_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [SKX-S1-HLA_fs_1] | Wykład w języku angielskim z wykorzystaniem materiałów audio-wideo. |
30 | Praca własna z materiałami uzyskanymi podczas wykładu oraz z notatkami sporządzanymi podczas wykładu (samodzielne opracowywanie materiałów).
Lektura obowiązkowa i uzupełniająca.
Przygotowanie do egzaminu zgodnego z sylabusem modułu. |
20 |
Egzamin [SKX-S1-HLA_w_1] |
ćwiczenia [SKX-S1-HLA_fs_2] | 1. Indywidualna praca z tekstem;
2. Praca i dyskusja w parach;
3. Praca i dyskusja w grupach;
4. Dyskusja na forum całej grupy ćwiczeniowej. |
30 | Indywidualna praca z tekstem, przygotowanie się do ćwiczeń poprzez lekturę zadanych wcześniej materiałów, przygotowanie się do dyskusji na forum grupy.
Realizacja zadań domowych.
Przygotowanie projektów podlegających weryfikacji, zgodnie z sylabusem modułu. |
45 |
Indywidualne lub grupowe prace projektowe (opcjonalnie) [SKX-S1-HLA_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |