Projektowanie gier: moduł 1 – Branża gier cyfrowych
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: | Projektowanie gier: moduł 1 – Branża gier cyfrowych |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-SW-S1-BGC-1 |
Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Kurs przedstawia syntezę historii rozrywki interaktywnej oraz przegląd kluczowych kategorii rynku gier cyfrowych. Szczególny nacisk położono na zagadnienia fabuły i narracji, wynikające z rozwoju technicznego gier komputerowych. Kurs przybliża również studentom techniczne oraz logistyczne aspekty produkcji rozrywki interaktywnej. W czasie spotkań studenci poznają specyfikę rynku GD oraz kolejne etapy produkcji gier cyfrowych. Kurs przedstawia również przegląd kompetencji branżowych. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | Podana w sylabusie. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie i docenia społeczne i kulturowe znaczenie rozrywki interaktywnej oraz docenia wagę debat toczonych wokół obecności gier komputerowych we współczesnej kulturze. [SW-S1-PG1-GD_K_1] |
FA1_K05 [2/5] |
potrafi dokonać samodzielnej analizy wybranych aspektów historycznych gier komputerowych i ocenić ich wpływ na współczesny kształt branży gier w kontekście rozwoju technicznego oraz rozwoju form narracji i form rozgrywki [SW-S1-PG1-GD_U_1] |
FA1_U02 [2/5] |
potrafi w spójny i uwzględniający różnorodność poglądów sposób wypowiedzieć się na temat obecności gier cyfrowych we współczesnej kulturze [SW-S1-PG1-GD_U_2] |
FA1_U02 [2/5] |
posiada wiedzę na temat funkcjonowania branży rozrywki interaktywnej, zna i rozumie ekonomiczne, kulturowe i społeczne znaczenie branży [SW-S1-PG1-GD_W_1] |
FA1_W02 [2/5] |
posiada wiedzę na temat historii gier komputerowych i rozrywki interaktywnej, zwłaszcza w zakresie rozwiązań narracyjnych oraz projektowych i ich technicznych uwarunkowań oraz zna kluczowe pojęcia rynku rozrywki interaktywnej [SW-S1-PG1-GD_W_2] |
FA1_W02 [2/5] |
posiada wiedzę na temat procesu produkcji gier cyfrowych, uwzględniającą zespołowy charakter procesu produkcji gry; zna i rozumie podział kompetencji w zespole tworzącym gry cyfrowe [SW-S1-PG1-GD_W_3] |
FA1_W12 [2/5] |
posiada podstawową wiedzę na temat prawnych aspektów produkcji gier komputerowych i wideo, w szczególności praktyk stosowanych w branży gier dotyczących ochrony własności intelektualnej, etc. [SW-S1-PG1-GD_W_4] |
FA1_W14 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test lub testy [SW-S1-BGC_w_1] | test lub testy sprawdzające stopień opanowania materiału teoretycznego |
SW-S1-PG1-GD_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [SW-S1-PG1-GD_fs_1] | omówienie w formie konwersatorium zagadnień określonych w sylabusie kursu z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych oraz dyskusja |
15 | lektura tekstów obowiązkowych oraz uzupełniających z zakresu omawianej tematyki; przygotowanie do testu lub testów |
15 |
Test lub testy [SW-S1-BGC_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |