Projektowanie gier: moduł 1 – Branża gier cyfrowych Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: Projektowanie gier: moduł 1 – Branża gier cyfrowych
Kod modułu: W1-FA-SW-S1-BGC-1
Kod programu: W1-S1FA19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Kurs przedstawia syntezę historii rozrywki interaktywnej oraz przegląd kluczowych kategorii rynku gier cyfrowych. Szczególny nacisk położono na zagadnienia fabuły i narracji, wynikające z rozwoju technicznego gier komputerowych. Kurs przybliża również studentom techniczne oraz logistyczne aspekty produkcji rozrywki interaktywnej. W czasie spotkań studenci poznają specyfikę rynku GD oraz kolejne etapy produkcji gier cyfrowych. Kurs przedstawia również przegląd kompetencji branżowych.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
Podana w sylabusie.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie i docenia społeczne i kulturowe znaczenie rozrywki interaktywnej oraz docenia wagę debat toczonych wokół obecności gier komputerowych we współczesnej kulturze. [SW-S1-PG1-GD_K_1]
FA1_K05 [2/5]
potrafi dokonać samodzielnej analizy wybranych aspektów historycznych gier komputerowych i ocenić ich wpływ na współczesny kształt branży gier w kontekście rozwoju technicznego oraz rozwoju form narracji i form rozgrywki [SW-S1-PG1-GD_U_1]
FA1_U02 [2/5] FA1_U05 [3/5]
potrafi w spójny i uwzględniający różnorodność poglądów sposób wypowiedzieć się na temat obecności gier cyfrowych we współczesnej kulturze [SW-S1-PG1-GD_U_2]
FA1_U02 [2/5] FA1_U04 [3/5] FA1_U05 [3/5]
posiada wiedzę na temat funkcjonowania branży rozrywki interaktywnej, zna i rozumie ekonomiczne, kulturowe i społeczne znaczenie branży [SW-S1-PG1-GD_W_1]
FA1_W02 [2/5]
posiada wiedzę na temat historii gier komputerowych i rozrywki interaktywnej, zwłaszcza w zakresie rozwiązań narracyjnych oraz projektowych i ich technicznych uwarunkowań oraz zna kluczowe pojęcia rynku rozrywki interaktywnej [SW-S1-PG1-GD_W_2]
FA1_W02 [2/5] FA1_W03 [3/5] FA1_W13 [2/5] FA1_W15 [3/5]
posiada wiedzę na temat procesu produkcji gier cyfrowych, uwzględniającą zespołowy charakter procesu produkcji gry; zna i rozumie podział kompetencji w zespole tworzącym gry cyfrowe [SW-S1-PG1-GD_W_3]
FA1_W12 [2/5] FA1_W15 [3/5]
posiada podstawową wiedzę na temat prawnych aspektów produkcji gier komputerowych i wideo, w szczególności praktyk stosowanych w branży gier dotyczących ochrony własności intelektualnej, etc. [SW-S1-PG1-GD_W_4]
FA1_W14 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test lub testy [SW-S1-BGC_w_1]
test lub testy sprawdzające stopień opanowania materiału teoretycznego
SW-S1-PG1-GD_K_1 SW-S1-PG1-GD_U_1 SW-S1-PG1-GD_U_2 SW-S1-PG1-GD_W_1 SW-S1-PG1-GD_W_2 SW-S1-PG1-GD_W_3 SW-S1-PG1-GD_W_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [SW-S1-PG1-GD_fs_1]
omówienie w formie konwersatorium zagadnień określonych w sylabusie kursu z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych oraz dyskusja
15
lektura tekstów obowiązkowych oraz uzupełniających z zakresu omawianej tematyki; przygotowanie do testu lub testów
15 Test lub testy [SW-S1-BGC_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)