Kształcenie nauczycieli: moduł 3 - Praktyka dydaktyczna 2
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: | Kształcenie nauczycieli: moduł 3 - Praktyka dydaktyczna 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-NX-S1-PD2-5 |
Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Studenci trzeciego roku w ramach praktyki pedagogicznej, pod opieką merytoryczną wykwalifikowanego nauczyciela języka angielskiego zatrudnionego w szkole, samodzielnie przygotowują, prowadzą, omawiają oraz dokumentują lekcje języka angielskiego. Praktyki pozwalają studentom zapoznać się z warsztatem pracy nauczyciela oraz dokonywać refleksji dotyczących sposobów zastosowania w praktyce teorii, metod oraz technik poznawanych przez praktykantów podczas studiów. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie liczby godzin praktyk wymaganych na latach poprzednich |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje krytycznej oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności potrzebne w zawodzie nauczyciela języka angielskiego. Realizuje efekt szczegółowy: D.2/E.2.K1 [S1-NAX-PP4-5_K1] |
FAN1_KO3 [3/5] |
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań
pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela. nauczyciela języka angielskiego. Realizuje efekt szczegółowy: D.2/E.2.K1 [S1-NAX-PP4-5_K2] |
FAN1_KO2 [3/5] |
Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych w nauczaniu języka angielskiego w zależności od specyficznych cech i predyspozycji ucznia. Realizuje efekt szczegółowy: D.2/E.2.K1 [S1-NAX-PP4-5_K3] |
FAN1_KO4 [3/5] |
Student zdaje sobie sprawę ze znaczenia profesjonalizmu i refleksji w zawodzie nauczyciela oraz konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej. Realizuje efekt szczegółowy: D.2/E.2.K1 [S1-NAX-PP4-5_K4] |
FAN1_KO1 [3/5] |
Student potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych na lekcji języka angielskiego prowadzonej zarówno przez innego nauczyciela jak i przez siebie samego. Realizuje efekt szczegółowy: D.2/E.2.U1 [S1-NAX-PP4-5_U1] |
FAN1_U01 [3/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji podczas obserwowanych i samodzielnie prowadzonych lekcji języka angielskiego. Realizuje efekty szczegółowe: D.2/E.2.U1, D.2/E.2.U3 [S1-NAX-PP4-5_U2] |
FAN1_U01 [3/5] |
Podczas obserwowanych i samodzielnie prowadzonych lekcji języka angielskiego student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych związanych z odpowiednimi etapami edukacyjnymi. Realizuje efekty szczegółowe: D.2/E.2.U1, D.2/E.2.U3 [S1-NAX-PP4-5_U3] |
FAN1_U02 [3/5] |
Podczas obserwacji i prowadzenia lekcji języka angielskiego oraz podczas przygotowywania dokumentacji praktyk student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi. Realizuje szczegółowe efekty: D.2/E.2.U2, D.2/E.2.U3 [S1-NAX-PP4-5_U4] |
FAN1_U12 [3/5] |
Student posiada elementarną wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w działalności pedagogicznej nauczyciela języka angielskiego, oraz prawidłowości i zakłóceń tych procesów podczas lekcji. Realizuje efekty szczegółowe: D.2/E.2.W1, D.2/E.2.W2, D.2/E.2.W3 [S1-NAX-PP4-5_W1] |
FAN1_W12 [3/5] |
Student ma podstawową wiedzę z zakresu współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania języka angielskiego oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów możliwych do zaobserwowania podczas lekcji. Realizuje efekty szczegółowe: D.2/E.2.W1, D.2/E.2.W2, D.2/E.2.W3 [S1-NAX-PP4-5_W2] |
FAN1_W02 [3/5] |
Student posiada elementarną wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (uczniów i nauczycieli) oraz specyfiki ich funkcjonowania w ogólnym kontekście wychowawczo-edukacyjnym ze szczególnym uwzględnieniem lekcji języka angielskiego. Realizuje efekty szczegółowe: D.2/E.2.W1, D.2/E.2.W2, D.2/E.2.W3 [S1-NAX-PP4-5_W3] |
FAN1_W08 [3/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań, norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w nauczaniu języka angielskiego. Realizuje efekty szczegółowe: D.2/E.2.W1, D.2/E.2.W2, D.2/E.2.W3 [S1-NAX-PP4-5_W4] |
FAN1_W15 [3/5] |
Student posiada elementarną wiedzę dotyczącą etyki zawodu nauczyciela. Realizuje efekty szczegółowe: D.2/E.2.W1, D.2/E.2.W2, D.2/E.2.W3 [S1-NAX-PP4-5_W5] |
FAN1_W03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Arkusze obserwacji lekcji [S1-NAX-PP4-5_w_1] | Podczas lub po każdej obserwowanej lekcji, student wypełnia kartę obserwacji. Karty są przedstawiane opiekunowi praktyk w instytucie jako częściowa dokumentacja potwierdzająca odbycie praktyki przez studenta. Oceniana jest systematyczność, szczegółowość i wnikliwość obserwacji. |
S1-NAX-PP4-5_K1 |
Prace pisemne [S1-NAX-PP4-5_w_2] | Na podstawie dokonanych przez siebie obserwacji podczas lekcji student przygotowuje prace pisemne, w których wypowiada się na tematy związane z treścią obserwacji. Oceniana jest wnikliwość obserwacji oraz umiejętność odniesienia jej do wiedzy w zakresie kształcenia nauczycieli zdobywanej podczas studiów, a także umiejętność formułowania wniosków. |
S1-NAX-PP4-5_K1 |
Dokumentacja praktyki [S1-NAX-PP4-5_w_3] | Przed i po zakończeniu praktyki student przedstawia opiekunowi praktyki w instytucie dokumentację potrzebną do jej rozpoczęcia i zakończenia. Oceniana jest poprawność, dokładność i terminowość sporządzenia dokumentacji. |
S1-NAX-PP4-5_K1 |
Konspekty i ewaluacja lekcji [S1-NAX-PP4-5_w_4] | Przed przeprowadzeniem każdej lekcji student przygotowuje w formie pisemnej jej konspekt, zaś po jej przeprowadzeniu dokonuje ewaluacji przeprowadzonej przez siebie lekcji w formie ustnej w rozmowie z nauczycielem. Po zakończeniu praktyki student sporządza raport zawierający opis swoich czynności i wnioski z praktyki, który opiekun praktyk w szkole poświadcza swoim podpisem. Następnie nauczyciel wystawia studentowi opinię. Oceniana w niej jest poprawność merytoryczna prowadzonych lekcji, dokładność sporządzania konspektu, wnikliwość autorefleksji oraz umiejętność odnoszenia się do wiedzy w zakresie kształcenia nauczycieli zdobywanej podczas studiów w procesie formułowania wniosków płynących z obserwacji własnej pracy na stanowisku nauczyciela języka niemieckiego lub informatyki. Studenci załączają opinie i konspekty do dokumentacji praktyk. Wybrane konspekty i ewaluacje są oceniane przez opiekuna praktyk na uczelni. |
S1-NAX-PP4-5_K1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [S1-NAX-PP4-5_fs_1] | -dokumentowane i refleksyjne prowadzenie lekcji języka angielskiego pod opieką wykwalifikowanego nauczyciela-praktyka w wybranej placówce oświatowej |
60 | przygotowanie arkuszy obserwacyjnych
przygotowanie prac pisemnych
przygotowanie dokumentacji
przygotowanie lekcji i autorefleksja |
15 |
Arkusze obserwacji lekcji [S1-NAX-PP4-5_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |