Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 2 - Język pisany 2
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2021

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 2 - Język pisany 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-SKX-S1-P2-JP-2 |
Kod programu: | W1-S1FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu jest dalsze ćwiczenie podstawowych umiejętności poprawnego komponowania tekstów akademickich w języku angielskim. Podczas praktycznych zajęć modułu studenci doskonalą jasne formułowanie argumentacji w formie pisemnej, biorąc pod uwagę dyskursywną specyfikę wybranych typów esejów. Moduł kładzie szczególny nacisk na doskonalenie umiejętności stosowania podstawowych technik retoryki praktycznej, uwzględniając problematykę poprawności politycznej oraz rejestru językowego. Moduł doskonali umiejętności parafrazowania i streszczania elementów tekstów oraz stosowania angielskiej interpunkcji. |
Wymagania wstępne: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 1, Język pisany 1 |
Literatura podstawowa: | Podana w sylabusie |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość znaczenia poprawnego redagowania tekstów związanych z pracą zawodową. [SKX-S1PNJ2-JP2_K_1] |
FA1_K01 [2/5] |
potrafi dobrać struktury gramatyczne oraz słownictwo odpowiednie dla danego rejestru. [SKX-S1PNJ2-JP2_U_1] |
FA1_U09 [2/5] |
potrafi przygotować plan oraz zarys argumentacji dłuższych tekstów pisemnych zgodnie z ich formalnymi wyznacznikami. [SKX-S1PNJ2-JP2_U_2] |
FA1_U02 [2/5] |
potrafi rozróżnić i sklasyfikować dłuższe teksty pisemne na podstawie elementów formalnych. [SKX-S1PNJ2-JP2_U_3] |
FA1_U10 [1/5] |
posiada umiejętność wychwytywania i korekty własnych błędów językowych oraz stosuje podstawowe techniki radzenia sobie w sytuacjach braku znajomości odpowiedniego słownictwa (coping strategies). [SKX-S1PNJ2-JP2_U_4] |
FA1_U02 [2/5] |
potrafi zastosować poznane struktury oraz słownictwo w języku pisanym tworząc gramatycznie poprawne teksty. [SKX-S1PNJ2-JP2_U_5] |
FA1_U08 [2/5] |
sprawnie posługuje się parafrazą oraz streszcza krótkie fragmenty tekstów pisanych i mówionych. [SKX-S1PNJ2-JP2_U_6] |
FA1_U12 [3/5] |
zna ogólne kryteria formalnej klasyfikacji dłuższych tekstów pisemnych, podstawowe elementy ich struktury oraz dyskursywną rolę w kształtowaniu przebiegu argumentacji. [SKX-S1PNJ2-JP2_W_1] |
FA1_W04 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace pisemne [SKX-S1PNJ2-JP2_w_1] | Systematyczna ocena wiedzy i rozwoju umiejętności kompozycyjnych studenta na podstawie prac pisanych w domu lub na zajęciach. |
SKX-S1PNJ2-JP2_K_1 |
Egzamin [SKX-S1PNJ2-JP2_w_2] | Ocena pisemnej pracy studentów przygotowanej na zadany temat pod kątem poprawności gramatycznej, leksykalnej, stylistycznej oraz pod kątem formy i jakości argumentu. |
SKX-S1PNJ2-JP2_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [SWR-S1-PNJP2-2_fs_1] | Ćwiczenia polegają na kierowanej pracy własnej studentów w połączeniu z elementami prezentacji i instrukcji wykładowcy. Podczas ćwiczeń studenci analizują teksty pisemne pod kątem stosowania struktur argumentacyjnych, gramatycznych i leksykalnych oraz piszą teksty nieliterackie. |
30 | Przygotowanie do zajęć poprzez zapoznanie się z zadanym materiałem oraz pisanie tekstów nieliterackich. Udział w konsultacjach. Przygotowanie do egzaminu pisemnego. |
30 |
Prace pisemne [SKX-S1PNJ2-JP2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |