Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 1 - Język pisany 1
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S2FA19.2021

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 1 - Język pisany 1 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FA-AD-S2-P1-JP1-1 |
Kod programu: | W1-S2FA19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu jest doskonalenie praktycznej znajomości języka angielskiego studentów w zakresie pisania, w szczególności w zakresie pisania tekstów formalnych z wykorzystaniem różnych tekstów źródłowych. Moduł rozwija umiejętności studentów w zakresie pisania krótszych i dłuższych (między innymi argumentacyjnych) tekstów formalnych nastawionych na perswazję, streszczeń tekstów krytycznych oraz zastosowania odpowiednich konstrukcji gramatyczno-stylistycznych typowych przy pisaniu tekstów formalnych (odpowiednie kolokacje, zapożyczenia z innych języków, parafrazowanie etc.) |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie potrzebę samodzielnej pracy i ustawicznego rozwijania kompetencji językowych. [AD-S2PNJA-P-1_K_1] |
FA2_K01 [2/5] |
Ma świadomość złożoności różnorodnych dyskursów społecznych i funkcjonujących w ich obrębie rejestrów językowych oraz form organizacji tekstu. [AD-S2PNJA-P-1_K_2] |
FA2_K05 [1/5] |
Potrafi napisać krótkie i dłuższe fragmenty tekstu z zachowaniem poprawności gramatycznej, interpunkcyjnej i stylistycznej. [AD-S2PNJA-P-1_U_1] |
FA2_U06 [2/5] |
Potrafi poprawnie i aktywnie używać w piśmie różnorodnych struktur leksykalno-gramatycznych o wysokim stopniu trudności. [AD-S2PNJA-P-1_U_2] |
FA2_U06 [2/5] |
Potrafi napisać tekst w języku studiowanej specjalności, który jest poparty poglądami osób będących autorytetami w zakresie zagadnień i kraju specjalności oraz stworzyć syntetyczne podsumowanie [AD-S2PNJA-P-1_U_3] |
FA2_U01 [1/5] |
Potrafi wyszukiwać, analizować i posługiwać się informacjami, wykorzystując różne źródła oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy i logiczną argumentację w formie pisemnej [AD-S2PNJA-P-1_U_4] |
FA2_U01 [2/5] |
Posiada bogaty zasób słownictwa zarówno z życia codziennego jak i specjalistycznego, odpowiedniego dla danych rejestrów i dyskursów społecznych, obejmujący również terminologię specjalistyczną. [AD-S2PNJA-P-1_W_1] |
FA2_W02 [2/5] |
Posiada rozszerzoną wiedzę związaną z kultywowaniem języka i kultury w zakresie właściwej specjalności [AD-S2PNJA-P-1_W_2] |
FA2_W01 [1/5] |
Posiada wiedzę dot. pojęć i zasad z zakresu etyki pracy akademickiej [AD-S2PNJA-P-1_W_3] |
FA2_W01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena prac pisemnych studentów [AD-S2PNJA-P-1_w_1] | Systematyczna ocena rozwoju umiejętności kompozycyjnych studentów oraz ich wiedzy dotyczących pisania tekstów formalnych i ich cech charakterystycznych. |
AD-S2PNJA-P-1_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [AD-S2PNJA-PPD1_fs_1] | - ćwiczenia doskonalące umiejętności komponowania tekstów z zachowaniem poprawności gramatycznej i interpunkcyjnej, ćwiczenia rozwijające umiejętność komponowania tekstów o określonej charakterystyce gatunkowej i stylistycznej - ćwiczenia związane z krytyczną analizą jakości tekstu pisanego i dokonaniem odpowiedniej jego korekty |
30 | - ćwiczenia kompozycyjne, praca własna nad doskonaleniem umiejętności kompozycji tekstów - przygotowanie wypowiedzi pisemnych - udział w konsultacjach |
45 |
Ocena prac pisemnych studentów [AD-S2PNJA-P-1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |