Język w mediach
Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S2FN19.2021
| Nazwa modułu: | Język w mediach |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FNHA-S2-JM |
| Kod programu: | W1-S2FN19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | hiszpański |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Zajęcia poświęcone tematyce języka w mediach (prasa, radio, telewizja, Internet), które stały się we współczesnym świecie głównym forum przebiegu procesów komunikacyjnych. Podczas zajęć studenci poznają teoretyczne aspekty badania warstwy językowej przekazów medialnych, przy wykorzystaniu pojęć i narzędzi z zakresu pragmatyki, retoryki, analizy dyskursu, socjolingwistyki, genologii medialnej. Studenci poznają mechanizmy perswazji w komunikacji medialnej oraz jej wpływ na odbiorcę. Studenci zyskują umiejętność interpretacji oraz krytycznej analizy wybranych komunikatów medialnych, a także przygotowywania wystąpień o charakterze autoprezentacyjnym. |
| Wymagania wstępne: | Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie B2. |
| Literatura podstawowa: | Bibliografia zawarta w sylabusie. |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest zorientowany na efektywną i jasną komunikację w języku hiszpańskimz poszanowaniem partnera rozmowy, cechuje go otwartość komunikacyjna [K07] |
K_K07 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać , selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł w języku hiszpańskim oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy [U12] |
K_U12 [4/5] |
posiada rozbudowaną umiejętność tworzenia różnych typów prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych w języku hiszpańskim [U15] |
K_U15 [4/5] |
zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie filologii [W05] |
K_W05 [5/5] |
zna terminologię w języku hiszpańskim używaną w zakresie pragmatyki i retoryki i jej praktyczne zastosowania [W15] |
K_W15 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| ocena zadań i prac [w-1] | formalna ocena zadań i prac (pisemnych i ustnych) powstających podczas zajęć oraz w domu na różnych etapach uczenia się |
U15 |
| nieformalna obserwacja [w-2] | nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela |
K07 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [f-1] | przedstawienie najważniejszych pojęć i zasad komunikacji związanych z dyskursem medialnym (typologia gatunków medialnych, retoryka w mediach, perswazyjne strategie językowe, relacje komunikacyjne między nadawcą medialnym a odbiorcą) |
10 | studenci analizują strategie komunikacyjne i perswazyjne w wybranych gatunkach medialnych w oparciu o literaturę obowiązkową oraz indywidualnie zgromadzone materiały |
15 |
ocena zadań i prac [w-1] |
| konwersatorium [f-2] | zajęcia o charakterze praktycznym i problemowym w oparciu o prezentacje multimedialne, referaty, dyskusje, filmy instruktażowe itp. |
20 | studenci przygotowują prezentację, referat, debatę na wybrany temat związany z problematyką zajęć |
15 |
ocena zadań i prac [w-1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr zimowy 2025/2026 | Język w mediach [W1-FNHA-S2-JM] | hiszpański |
| semestr zimowy 2024/2025 | Język w mediach [W1-FNHA-S2-JM] | hiszpański |
| semestr zimowy 2023/2024 | Język w mediach [W1-FNHA-S2-JM] | hiszpański |
| semestr zimowy 2022/2023 | Język w mediach [W1-FNHA-S2-JM] | hiszpański |
| semestr zimowy 2021/2022 | Język w mediach [W1-FNHA-S2-JM] | hiszpański |