Praktyczna nauka drugiego języka obcego I
Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S2FN19.2021
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka drugiego języka obcego I |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FN-S2-PN2JO-1 |
| Kod programu: | W1-S2FN19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Zajęcia obejmują doskonalenie sprawności językowej studentów w zakresie języka obcego - w formie pisemnej i ustnej. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności używania języka odpowiednio do odbiorcy oraz do okoliczności towarzyszących procesowi komunikacji, praca koncentruje się zatem na umiejętności stosowania reguł gramatycznych, konstruowaniu wypowiedzi poprawnych językowo i adekwatnych do danej sytuacji. Osiągnięcie wysokiego poziomu sprawności językowej wymaga rozwijania świadomości językowej, poszerzania zasobu słownictwa oraz umiejętności korzystania z tej wiedzy. Materiały proponowane studentom podczas zajęć uwzględniają potrzebę rozumienia i akceptowania odmienności kulturowej, a co za tym idzie wspomagają rozwijanie kompetencji społecznych. |
| Wymagania wstępne: | Brak |
| Literatura podstawowa: | Bibliografia zawarta w sylabusie. |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa w drugim języku obcym [K05] |
K_K05 [2/5] |
jest zorientowany na efektywną i jasną komunikację w drugim języku obcym z poszanowaniem partnera rozmowy, cechuje go otwartość komunikacyjna [K07] |
K_K07 [2/5] |
rozwija zasób leksykalno-gramatyczny w drugim języku obcym, wykorzystując go w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia [U01] |
K_U01 [2/5] |
rozwija umiejętność formułowania w drugim języku obcym płynnych i spontanicznych wypowiedzi związanych z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego [U02] |
K_U02 [2/5] |
rozwija kompetencję lingwokulturologiczną i translatorską w obrębie drugiego języka obcego [W09] |
K_W09 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwia pisemne i ustne [w-1] | testy sprawdzające bieżące osiągnięcia i sprzyjające uczeniu się |
K07 |
| ocena zadań i prac [w-2] | formalna ocena zadań i prac powstających podczas zajęć i w domu na różnych etapach uczenia się |
K05 |
| nieformalna obserwacja [w-3] | nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela w celu wskazania mu mocnych i słabszych stron |
K05 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | wprowadzenie zagadnień gramatycznych, praca w grupach lub w parach, praca indywidualna, dyskusja podczas zajęć |
30 | praca własna studenta polega na przyswojeniu słownictwa oraz treści niezbędnych do prowadzenia swobodnej rozmowy podczas zajęć, wykonaniu zadań lub przygotowaniu pracy pisemnej na podstawie materiałów z zajęć, na temat określony przez prowadzącego |
30 |
kolokwia pisemne i ustne [w-1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |