Praktyczna nauka języka angielskiego III
Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S2FN19.2021
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego III |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FNFBWB-S2-PNJA-3 |
| Kod programu: | W1-S2FN19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem modułu jest doskonalenie znajomości leksyki języka angielskiego i kompetencji komunikacyjnej studentów w zakresie mówienia i pisania. Wprowadzane jest zaawansowane słownictwo z wybranych zakresów tematycznych oraz uwrażliwia się studentów na problematykę posługiwania się słownictwem stosownie do rejestru. Studenci rozwijają kompetencje językowe poprzez kontakt z autentycznymi tekstami w różnych rejestrach, doskonalą umiejętność pisania oraz poszerzają znajomość leksyki języka angielskiego w takich obszarach jak idiomatyka, słowotwórstwo, czy kolokwializmy. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Praktyczna Nauka Języka Angielskiego II. |
| Literatura podstawowa: | Bibliografia zawarta w sylabusie. |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia warsztatu zawodowego [K01] |
K_K01 [5/5] |
jest zorientowany na efektywną i jasną komunikację w języku angielskim z poszanowaniem partnera rozmowy, cechuje go otwartość komunikacyjna. [K07] |
K_K07 [4/5] |
doskonali posługiwanie się w języku angielskim szerokim zasobem leksykalno-gramatycznym w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia, dążąc do osiągnięcia poziomu C2 [U01] |
K_U01 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy w języku angielskim [U12] |
K_U12 [4/5] |
ma uporządkowaną, pogłębioną i rozserzoną wiedzę ogólną z zakresu filologii [W02] |
K_W02 [4/5] |
ma pogłębioną wiedzę na temat charakterystycznych cech angielskiego języka specjalistycznego [W14] |
K_W14 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca na zajęciach [w-1] | studenci biorą czynny udział w zajęciach, demonstrując umiejętności językowe w formie ustnej i pisemnej |
K07 |
| prace kontrolne [w-2] | ćwiczenia warsztatowe na ocenę (pisemne i ustne) obejmują wiedzę, którą student ma opanować w ramach zajęć (w tym w ramach pracy własnej); celem ćwiczeń jest sprawdzenie umiejętności i kompetencji studentów |
K01 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | praca indywidualna (pisanie, mówienie), praca w grupie (dyskusja, burza mózgów) |
15 | studenci przygotowują prace pisemne, ćwiczenia oraz zakres materiału do zaliczenia/egzaminu |
15 |
praca na zajęciach [w-1] |
| ćwiczenia [f-2] | wprowadzenie do tematu, prezentacja omawianych zagadnień |
15 | studenci studiują omawiane na zajęciach zagadnienia |
15 |
praca na zajęciach [w-1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr zimowy 2025/2026 | Praktyczna nauka języka angielskiego III [W1-FNFB-S2-PNJA-3] | angielski |
| semestr zimowy 2025/2026 | Praktyczna nauka języka angielskiego III [W1-FNWB-S2-PNJA-3] | angielski |
| semestr zimowy 2024/2025 | Praktyczna nauka języka angielskiego III [W1-FNFB-S2-PNJA-3] | angielski |
| semestr zimowy 2024/2025 | Praktyczna nauka języka angielskiego III [W1-FNWB-S2-PNJA-3] | angielski |
| semestr zimowy 2023/2024 | Praktyczna nauka języka angielskiego III [W1-FNFB-S2-PNJA-3] | angielski |
| semestr zimowy 2023/2024 | Praktyczna nauka języka angielskiego III [W1-FNWB-S2-PNJA-3] | angielski |
| semestr zimowy 2022/2023 | Praktyczna nauka języka angielskiego III [W1-FNFB-S2-PNJA-3] | angielski |
| semestr zimowy 2022/2023 | Praktyczna nauka języka angielskiego III [W1-FNWB-S2-PNJA-3] | angielski |