Gramatyka opisowa języka angielskiego z elementami gramatyki historycznej i kontrastywnej II
Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S1FN19.2021
| Nazwa modułu: | Gramatyka opisowa języka angielskiego z elementami gramatyki historycznej i kontrastywnej II |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FNSFW-S1-GOAHK-2 |
| Kod programu: | W1-S1FN19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem modułu jest wprowadzenie studentów w terminologię i metodologię morfologii jako dziedziny językoznawstwa oraz omówienie struktury morfologicznej i technik słowotwórczych języka angielskiego. Studenci zaznajamiani są z morfologią fleksyjną i derywacyjną w gramatyce języka angielskiego, oraz poznają techniki analizy słów złożonych morfologicznie jakie są stosowane w językoznawstwie. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie gramatyki opisowej na semestrze I |
| Literatura podstawowa: | Bauer, Laurie. „English Word-Formation”. Cambridge University Press.
Szymanek, Bogdan. „Introduction to Morphological Analysis”. PWN
|
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi [K10] |
K_K10 [3/5] |
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie typowych zadań/ problemów w obrębie studiowanego kierunku studiów [U03] |
K_U03 [5/5] |
potrafi interpretować oraz łączyć fakty językowe w perspektywie historycznej i kontrastywnej [U13] |
K_U13 [3/5] |
zna elementarną terminologię z zakresu językoznawstwa i rozumie jej źródła [W02] |
K_W02 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Praca na zajęciach [w-1] | Studenci rozwiązują zadania z zakresu analizy słów złożonych |
K10 |
| Zaliczenie na ocenę [w-2] | Studenci przystępują do pisemnego testu zaliczeniowego |
W02 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [f-1] | Prezentacja multimedialna |
10 | Studenci opracowują terminologię z omawianej dziedziny |
8 |
Praca na zajęciach [w-1] |
| konwersatorium [f-2] | Zadania analityczne |
10 | Praca z tekstem naukowym |
10 |
Praca na zajęciach [w-1] |
| konwersatorium [f-3] | Praca z tekstami naukowymi z dziedziny językoznawstwa |
10 | Praca ze słownikiem etymologicznym |
7 |
Praca na zajęciach [w-1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr letni 2022/2023 | Gramatyka opisowa języka angielskiego z elementami gramatyki historycznej i kontrastywnej II [W1-FNSW-S1-GOAHK-2] | angielski |
| semestr letni 2022/2023 | Gramatyka opisowa języka angielskiego z elementami gramatyki historycznej i opisowej II [W1-FNSF-S1-GOAHK-2] | angielski |
| semestr letni 2021/2022 | Gramatyka opisowa języka angielskiego z elementami gramatyki historycznej i kontrastywnej II [W1-FNSW-S1-GOAHK-2] | angielski |
| semestr letni 2021/2022 | Gramatyka opisowa języka angielskiego z elementami gramatyki historycznej i opisowej II [W1-FNSF-S1-GOAHK-2] | angielski |