Praktyczna nauka języka angielskiego I
Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S1FN19.2021
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego I |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FNSFW-S1-PNJA-1 |
| Kod programu: | W1-S1FN19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 10 |
| Opis: | Praktyczna nauka języka angielskiego jest kursem rozwijającym wszystkie podstawowe umiejętności językowe, którego celem jest doskonalenie gramatycznej i komunikacyjnej kompetencji studentów poprzez różnorakie ćwiczenia komunikacyjne oparte na autentycznych materiałach związanych z szeroką tematyką. Ponadto studenci doskonalą swą wymowę, utrwalają poznane wcześniej struktury gramatyczne, poszerzają zasób słownictwa. Studenci rozwijają ogólną kompetencję językową poprzez kontakt z autentycznymi tekstami o różnym rejestrze, jak również poprzez uczestnictwo w różnorakich ćwiczeniach komunikacyjnych, takich jak dyskusje, debaty, gry językowe i symulacje. |
| Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym swobodne komunikowanie myśli na tematy popularnonaukowe oraz związane z szeroko pojętą humanistyką - |
| Literatura podstawowa: | Graver, B. D. 1986. Advanced Language Practice. Oxford: Oxford University Press
Martinet, A. V., Thomson, A. J. 1986. A Practical English Grammar Exercises 2. Oxford: Oxford University Press
Vince, M. 2003. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Educations
Evans, V., Dooley J., Upstream Proficiency. Lynch, T. & Anderson, K. 1992. Study Speaking: A Course in Spoken English for Academic Purposes. Cambridge: Cambridge University Press.Wallwork, Adrian, Discussion A-Z Advanced
Wycinki prasowe tekstów podejmujących tematykę popularno-naukową, społeczną, kulturalną (poziom językowy dostosowany do poziomu grupy)
|
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K01] |
K_K01 [2/5] |
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowego dla każdego z nich [K07] |
K_K07 [2/5] |
wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi [K10] |
K_K10 [2/5] |
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowego dla każdego z nich [U07] |
K_U07 [3/5] |
ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 i B1 odpowiednio dla języka kierunkowego i drugiego języka obcego według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [U19] |
K_U19 [2/5] |
ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych w systemie nauk oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej [W01] |
K_W01 [2/5] |
rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowy dla każdego z nich [W06] |
K_W06 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Praca na zajęciach [w-1] | Studenci uczestniczą aktywnie w zajęciach, omawiając poszczególne zagadnienia gramatyczne |
K01 |
| Praca zaliczeniowa [w-2] | Studenci podchodzą do testu sprawdzającego znajomość omówionych struktur gramatycznych |
K10 |
| Prezentacja [w-3] | Studenci przygotowują prezentację lub referat na wybrany temat |
U07 |
| Egzamin [w-4] | Studenci podchodzą do egzaminu |
K07 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [f-1] | Omówienie zasad gramatycznych i ich zastosowanie w przykładach |
7 | Studenci przygotowują omówienie zasad gramatycznych |
10 |
Praca na zajęciach [w-1] |
| ćwiczenia [f-2] | Rozwiązanie ćwiczeń gramatycznych i omówienie błędów |
8 | Studenci pracują nad zastosowaniem struktur gramatycznych w praktyce |
60 |
Praca zaliczeniowa [w-2] |
| ćwiczenia [f-3] | Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych w odniesieniu do określonych struktur, zastosowanie struktur w określonych kontekstach
(dyskusja nad strukturami i kontekstem ich użycia)
|
15 | Studenci stosują w praktyce omówione struktury, ćwiczą ich rozpoznawanie w określonych kontekstach, przyswajają zasady |
60 |
Prezentacja [w-3] |
| ćwiczenia [f-4] | Aktywność na zajęciach: debata, rozmowa na wybrany (kontrowersyjny, lub głęboko refleksyjny ) temat (z naciskiem na związane z tematem słownictwo) |
30 | studenci formułują swoje wypowiedzi używając przekonywających argumentów oraz słownictwa związanego z omawianą tematyką |
40 |
Praca zaliczeniowa [w-2] |
| ćwiczenia [f-5] | Drama – gra z podziałem na role; dyskusja postaci toczy się wokół tematów spornych i kontrowersyjnych |
30 | studenci formułują swoje wypowiedzi używając przekonywających argumentów oraz słownictwa związanego z omawianą tematyką |
40 |
Egzamin [w-4] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr zimowy 2022/2023 | Praktyczna nauka języka angielskiego I [W1-FNSF-S1-PNJA-1] | angielski |
| semestr zimowy 2022/2023 | Praktyczna nauka języka angielskiego I [W1-FNSW-S1-PNJA-1] | angielski |
| semestr zimowy 2021/2022 | Praktyczna nauka języka angielskiego I [W1-FNSF-S1-PNJA-1] | angielski |
| semestr zimowy 2021/2022 | Praktyczna nauka języka angielskiego I [W1-FNSW-S1-PNJA-1] | angielski |