Projektowanie konstrukcji rehabilitacyjnych
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S1IB12.2.2018
| Nazwa modułu: | Projektowanie konstrukcji rehabilitacyjnych |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IBSI-S1-17-6-PKR |
| Kod programu: | 08-S1IB12.2.2018 |
| Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Opanowanie materiału z Projektowanie konstrukcji rehabilitacyjnych wymaga wiedzy z zakresu podstaw budowy maszyn, ergonomii i rehabilitacji medycznej. Podstawy teoretyczne to przede wszystkim przyswojenie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z przedmiotem, nabycie umiejętności kojarzenia oraz zastosowania omawianych zagadnień. Umiejętności praktyczne student nabywa poprzez analizę przykładowych problemów, przez samodzielne i zespołowe wykonywanie projektów i ćwiczeń w ramach zajęć. Studiowanie modułu wymaga uwzględnienia aspektu kreatywności jaki jest podstawową cechą inżyniera projektanta. Jest to też umiejętność odpowiednio efektywnego i szybkiego odszukiwania wymaganych informacji w literaturze i źródłach elektronicznych. W ramach tego modułu słuchacze zapoznają się z kompleksowym i zespołowym działanie na rzecz osób niepełnosprawnych fizycznie lub psychicznie projektując lub analizując koncepcyjnie rozwiązania techniczne, które ma na celu przywrócenie osobie pełnej lub maksymalnej do osiągnięcia sprawności fizycznej. |
| Wymagania wstępne: | Realizacja efektów kształcenia modułów komputerowo wspomaganego projektowania inżynierskiego, mechaniki i wytrzymałości materiałów, biomechaniki inżynierskiej, automatyki i robotyki. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
przywołuje elementarną wiedzę w zakresie podstaw konstrukcji i rehabilitacji [k_1] |
W23 [3/5] |
używa podstawowych metod i narzędzia wykorzystywanych przy projektowaniu części maszyn [k_2] |
U17 [5/5] |
wyszukuje informacje w literaturze, zasobach internetowych oraz innych źródłach [k_3] |
U22 [5/5] |
transponuje wiedzę z mechaniki, robotyki i ergonomii w celu formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich [k_4] |
U15 [5/5] |
wynajduje możliwe rozwiązania koncepcyjne problemu [k_5] |
U09 [4/5] |
projektuje elementy konstrukcji rehabilitacyjnych [k_6] |
K02 [2/5] |
wykonuje prace w zespole oraz indywidualnie [k_7] |
K04 [3/5] |
przestrzega zasad bezpieczeństwa pracy [k_8] |
K07 [3/5] |
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [k_9] |
K05 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| projekt [k_w_1] | W ramach modułu zostaną zrealizowane przez studenta dwa projekty. Pierwszy polega na opracowaniu koncepcyjnym urządzenia rehabilitacyjnego, drugi na zaprojektowaniu i stworzeniu dokumentacji konstrukcji rehabilitacyjnej. |
k_1 |
| burze mózgów [k_w_2] | Zaproponowanie rozwiązania bądź rozwiązanie danego problemu przez wszystkich studentów w grupie w ramach burzy mózgów. |
k_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [k_fs_1] | Prowadzący wspólnie ze studentami wykonuje ćwiczenia laboratoryjne w oparciu o wiedzę związana z literaturą przedmiotu. Studenci wykonują ćwiczenia pod nadzorem prowadzącego. Studenci indywidualnie realizują projekty konsultowane na każdych zajęciach i konsultacjach. Projekty oceniane są po ich realizacji. |
30 | Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie wskazanej literatury, do każdych zajęć ćwiczeniowych. Student wykonuje zadania projektowe z wykorzystaniem komputera i oprogramowania wspomagającego, a następnie przygotowuje w formie elektronicznej dokumentację projektu. |
70 |
projekt [k_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||