Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2020
| Nazwa modułu: | Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych |
|---|---|
| Kod modułu: | PPW_POD_EDMAT |
| Kod programu: | W6-NMPP19.2020 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Moduł podstaw edukacji matematycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej oraz stymulacji aktywności matematyczno - logicznej dziecka. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu podstaw matematyki, które umożliwią skuteczną realizację edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów. |
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Zna i rozumie metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej (B.3.W1, B.3.W2, B.3.W3, B.3.W4, B.3.W.5); [PPW_POD_EDMAT_1] |
K_W10 [5/5] |
Potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia (B.3.U1, B.3.U2, B.3.U3, B.3.U4); [PPW_POD_EDMAT_2] |
K_U04 [5/5] |
Potrafi skutecznie wykorzystywać technologię informacyjno-komunikacyjną w realizacji zadań dydaktycznych( B.3.U5, B.3.U6); [PPW_POD_EDMAT_3] |
K_U05 [4/5] |
Jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka (B.3.K1); [PPW_POD_EDMAT_4] |
K_K01 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Kolokwium [PPW_POD_EDMAT_w_1] | Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce wykładów i ćwiczeń. |
PPW_POD_EDMAT_1 |
| Praca pisemna, dyskusja [PPW_POD_EDMAT_w_2] | Prace pisemne studentów dotyczące poszczególnych zagadnień realizowanych w ramach ćwiczeń. |
PPW_POD_EDMAT_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [PPW_POD_EDMAT_fns _2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych. |
20 | Aktywne uczestnictwo w zajęciach, udział w dyskusji, opracowanie wybranych zagadnień, zapoznanie się z literaturą przedmiotu. |
45 |
Praca pisemna, dyskusja [PPW_POD_EDMAT_w_2] |
| wykład [PPW_POD_EDMAT _ fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
45 |
Kolokwium [PPW_POD_EDMAT_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||