Nowoczesne materiały do zastosowań w przetwornikach i czujnikach
Kierunek studiów: Mechatronika
Kod programu: W4-S2MC19.2020

Nazwa modułu: | Nowoczesne materiały do zastosowań w przetwornikach i czujnikach |
---|---|
Kod modułu: | W4-2MCH-20-13 |
Kod programu: | W4-S2MC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem zajęć jest przedstawienie umiejętności i kompetencji związanych z procesem projektowania i wytwarzania nowoczesnych materiałów wykorzystywanych do budowy nowoczesnych przetworników i czujników. Zagadnienia dotyczą zapoznania się z różnymi rodzajami materiałów inżynierskich, a w szczególności materiałów inteligentnych oraz budowy, właściwości i zastosowania przetworników i czujników, Tematyka obejmuje również poznanie właściwości nowoczesnych materiałów inżynierskich. |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma szczegółową wiedzę w zakresie wytwarzania materiałów inżynierskich stosowanych dla potrzeb mechatroniki. [2MCH-13_1] |
KMCH_W02 [3/5] |
Potrafi pozyskiwać informacje z właściwie dobranych źródeł, przygotować zagadnienia z dziedziny nauk technicznych ze szczególnym uwzględnieniem mechatroniki (także w języku angielskim), planować i przeprowadzać eksperymenty i wyciągać wnioski, zaprojektować, zbudować i uruchomić układy mechatroniczne. [2MCH-13_2] |
KMCH_U01 [3/5] |
Porozumiewa się w języku obcym posługując się komunikacyjnymi kompetencjami językowymi w stopniu zaawansowanym. Posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem skomplikowanych tekstów naukowych oraz pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych (w tym badawczych) oraz wystąpień ustnych dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu danego kierunku w języku obcym. [2MCH-13_3] |
KMCH_U02 [3/5] |
Potrafi ocenić przydatność i możliwości nowych osiągnięć w zakresie mechatroniki, dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich. [2MCH-13_4] |
KMCH_U03 [3/5] |
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ważności oraz skutków działania mechatronika, rozumie odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz potrzebę ciągłego dokształcania się. [2MCH-13_5] |
KMCH_K01 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat podstawowych materiałów inżynierskich i technologii ich wytwarzania i zmian ich własności użytkowych. [2MCH-13_6] |
KMCH_inż_W01 [3/5] |
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera-mechatronika, w tym jej wpływ na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje. [2MCH-13_7] |
KMCH_inż_U01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [2MCH-13_w_1] | Egzamin obejmuje zagadnienia realizowane w trakcie wykładów. Zagadnienia podane są studentom ze znacznym wyprzedzeniem. |
2MCH-13_1 |
Sprawozdania z zadań projektowych [2MCH-13_w_2] | Ocena wszystkich zaplanowanych sprawozdań z zadań projektowych obejmujących wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas wykładów. |
2MCH-13_1 |
Kolokwium zaliczeniowe [2MCH-13_w_3] | Pisemna praca końcowa obejmuje zagadnienia realizowane w trakcie ćwiczeń. |
2MCH-13_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [2MCH-13_fs_1] | Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści (wykład z prezentacją). |
30 | Uczestnictwo w wykładach. Przygotowanie się studenta do pisemnego egzaminu. |
30 |
Egzamin pisemny [2MCH-13_w_1] |
laboratorium [2MCH-13_fs_2] | Przeprowadzanie obliczeń i opracowywanie sprawozdań. |
30 | Przygotowanie się studenta do zajęć. Opracowanie zadań projektowych oraz sporządzenie sprawozdań. |
30 |
Sprawozdania z zadań projektowych [2MCH-13_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |