Seminarium 3
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Seminarium 3 |
---|---|
Kod modułu: | PS_E1_S3 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | W ramach seminarium magisterskiego studenci zostają przygotowani do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzają wiedzę z zakresu metodologii badań społecznych, poznają rożne koncepcje metodyki badań społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru problemów rozwoju, funkcjonowania, edukacji, socjalizacji, rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Student kontynuuje opracowanie koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz prowadzi eksploracje i opisuje (w zależności od podejścia wyjaśnia lub interpretuje) wyniki badań. |
Wymagania wstępne: | Wiedza dotycząca metodologii badań społecznych, głównych nurtów, strategii, metod, technik i narzędzi badawczych wykorzystywanych w badaniach z zakresu pedagogiki. Przygotowana część pracy magisterskiej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w dziedzinach nauk humanistycznych i nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej w wybranej specjalności, oraz postulat wieloparadygmatyczności; zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej [PS_E1_S3_1] |
K_W06 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski,
wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej [PS_E1_S3_2] |
K_U03 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań naukowych [PS_E1_S3_3] |
K_U15 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze [PS_E1_S3_4] |
K_K08 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie z oceną [PS_E1_S3_w_1] | Dokonane na podstawie zaliczania w poszczególnych semestrach opracowanych części pracy. Kolejność i zakres materiału – według przyjętej koncepcji przez promotora. |
PS_E1_S3_1 PS_E1_S3_2 PS_E1_S3_3 PS_E1_S3_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
seminarium [PS_E1_S3_fns_1] | Wykład, praca z tekstem, dyskusja, prezentacja |
30 | Analiza literatury przedmiotu, przygotowywanie koncepcji, prowadzenie badań w terenie, statystyczna obróbka danych ich analiza – interpretacja i wyjaśnianie |
120 | Zaliczenie z oceną [PS_E1_S3_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |