Metodyka zajęć socjoterapeutycznych
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Metodyka zajęć socjoterapeutycznych |
---|---|
Kod modułu: | PS_D4_MS |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | W czasie realizacji modułu student nabywa umiejętności tworzenia projektu zajęć socjoterapeutycznych. Potrafi określić potrzeby uczniów wymagających zajęć socjoterapeutycznych. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie pojęcia wychowania i rozwoju: funkcje wychowania, style wychowania, zagadnienia przymusu i swobody w wychowaniu, wychowania adaptacyjnego i emancypacyjnego; zagadnienie wychowania w kontekście manipulacji; problematykę podmiotowości
w wychowaniu; zasady współpracy środowisk wychowawczych w procesie wychowania; uwarunkowania agresji i przemocy w szkole; miejsce przedszkola i szkoły jako instytucji wychowawczej [PS_D4_MS_1] |
K_W01 [4/5] |
W zakresie wiedzy student zna i rozumie przesłanki teoretyczne programów profilaktycznych uzależnień oraz programów zapobiegania samobójstwom dzieci i młodzieży; metodykę wykorzystywania konstruowanych programów wychowawczych [PS_D4_MS_2] |
K_W11 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów; tworzyć programy kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami i stosować te programy w grupach przedszkolnych i klasach włączających; ocenić efektywność programów rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne
dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami [PS_D4_MS_3] |
K_K04 [5/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do postępowania zgodnego z zasadami etyki zawodowej w procesie rozpoznawania zachowań świadczących o wystąpieniu konfliktu lub stosowaniu przemocy i określania działań interwencyjnych, w tym wskazań terapeutycznych [PS_D4_MS_4] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_D4_MS_w_1] | Opracowanie projektu zajęć socjoterapeutycznych. |
PS_D4_MS_1 PS_D4_MS_2 PS_D4_MS_3 |
Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_D4_MS_w_2] | Realizacja projektu – realizacja scenariusza zajęć socjoterapeutycznych. |
PS_D4_MS_2 PS_D4_MS_3 PS_D4_MS_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_D4_MS _fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia
do wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne), metody praktyczne (metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych). |
20 | Analiza zalecanej literatury. Indywidualne opracowanie scenariusza zajęć (oraz jego realizacja). |
100 | Zaliczenie pisemne [PS_D4_MS_w_1] Mikronauczanie- realizacja projektu [PS_D4_MS_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |