Metody aktywizujące w edukacji
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Metody aktywizujące w edukacji |
---|---|
Kod modułu: | PS_D3_MA |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Student posiada wiedzę z zakresu zastosowania metod aktywizujących w edukacji, szczególnie zna poszczególne metody, potrafi dostosować je do pracy w środowisku włączającym i integracyjnym. Kształtuje umiejętności aktywnego włączania uczniów do zadań poznawczych i społecznych, rozumie ideę uczenia się przez działanie.
Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Dydaktyka specjalna, pedagogika specjalna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metody nauczania (konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania i ich adaptację do zróżnicowanych potrzeb dzieci i uczniów, metody aktywizujące, metodę
projektów, pracę badawczą dziecka i ucznia), alternatywne sposoby uczenia się i elastycznego nauczania [PS_D3_MA_1] |
K_W10 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie formy organizacyjne pracy na lekcji (pracę zbiorową, grupową, indywidualną, tutoring uczniowski w klasach włączających); modele nauczania w małych grupach w klasach włączających [PS_D3_MA_2] |
K_W08 [4/5] |
W zakresie wiedzy student zna i rozumie rolę nowych technologii w dostosowaniu nauczania do potrzeb dzieci i uczniów [PS_D3_MA_3] |
K_W11 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi motywować dziecko i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; rozwijać jego ciekawość, aktywność i samodzielność, wspierać motywację do uczenia się [PS_D3_MA_4] |
K_U05 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup dzieci i uczniów [PS_D3_MA_5] |
K_U07 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi dobierać i adaptować środki dydaktyczne do potrzeb dziecka i ucznia [PS_D3_MA_6] |
K_U10 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej [PS_W_MA_D3_7] |
K_K01 [3/5] K_K02 [3/5] K_K08 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt grupowy [PS_D3_MA_w_1] | Przygotowanie i realizacja konspektu zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w oparciu o wykorzystanie metod aktywizujących wraz z ich opisem na podstawie literatury przedmiotu. |
PS_D3_MA_2 PS_D3_MA_4 PS_D3_MA_5 PS_D3_MA_6 PS_W_MA_D3_7 |
Aktywność na zajęciach – weryfikacja ciągła [PS_D3_MA_w_2] | Obecność na zajęciach – ćwiczeniach, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnienia |
PS_D3_MA_1 PS_D3_MA_3 PS_D3_MA_4 PS_D3_MA_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_D3_MA_fns_1] | konwersatoryjny, informacyjny), metoda problemowa (dyskusja), metoda działania praktycznego, metody eksponujące (prezentacja, materiał filmowy), metody aktywizujące. |
10 | metoda poszukująca, przygotowanie konspektu zajęć i jego realizacja. |
50 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |