Dydaktyka ogólna
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Dydaktyka ogólna |
---|---|
Kod modułu: | PS_C1_DO |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Treści modułu dydaktyka ogólna koncentrują się wokół tworzenia intencjonalnych warunków do uczenia się w sytuacjach, w które zaangażowany jest nauczyciel lub szerzej – ktoś pełniący funkcje edukacyjne. W toku zajęć rozwijane są umiejętności studentów, związane z planowaniem, realizowaniem oraz ewaluacją procesu kształcenia, z uwzględnieniem tematyki specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki i historii wychowania |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie procesy nauczania i uczenia się oraz ich uwarunkowania odwołując się do wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej [PS_C1_DO_1] |
K_W01 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie relacje dydaktyki ogólnej z innymi naukami pedagogicznymi oraz dyscyplinami pokrewnymi, opisuje, uzasadnia specyficzne zadania i funkcje dydaktyki odróżniające ją od innych nauk pedagogicznych [PS_C1_DO_2] |
K_W03 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi posługiwać się podstawowymi terminami z zakresu dydaktyki ogólnej; uzasadniać wybór (strategii) kształcenia dla realizacji konkretnego celu edukacyjnego [PS_C1_DO_3] |
K_W08 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi konstruować i realizować w ramach pracy grupowej projekt własnych działań edukacyjnych zgodnych z wybranym modelem nauczania, uwzględniając specjalne potrzeby edukacyjne adresata [PS_C1_DO_4] |
K_U11 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do dokonania samooceny własnego przygotowania do pracy zespołowej, decyzji i działań podejmowanych w ramach projektu oraz ich skutków [PS_C1_DO_5] |
K_K07 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PS_C1_DO_w_1] | Test pisemny obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających
do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu. |
PS_C1_DO_1 PS_C1_DO_2 PS_C1_DO_3 |
Zaliczenie pisemne [PS_C1_DO_w_2] | Pisemne opracowanie projektu zajęć zgodnego z wybranym modelem nauczania, uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne adresata. |
PS_C1_DO_3 PS_C1_DO_4 |
Mikronauczanie – realizacja projektu [PS_C1_DO_w_3] | Prowadzenie zajęć za pomocą danego modelu nauczania w sytuacjach symulowanych (praca grupowa). |
PS_C1_DO_4 |
Autorefleksja [PS_C1_DO_w_4] | Indywidualne konsultacje na podstawie pisemnej krytycznej refleksji po przeprowadzeniu mikronauczania. |
PS_C1_DO_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_C1_DO_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych). |
10 | Student przygotowuje się do egzaminu (test pisemny). |
50 | Egzamin pisemny [PS_C1_DO_w_1] |
ćwiczenia [PS_C1_DO_fns_2] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia wiedzy (mikronauczanie, gry symulacyjne). |
10 | Student przygotowuje się do grupowych konsultacji dotyczących mikronauczania (samodzielna analiza zalecanej literatury). Student przygotowuje się do dyskusji - krytyczna refleksja po przeprowadzeniu mikronauczania. |
50 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |