Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Metody psychologiczno- pedagogiczne w terapii osób ze spektrum autyzmu – terapie dyrektywne |
---|---|
Kod modułu: | PS_ASD_TD_E1 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł stanowi wprowadzenie do zagadnienia metod psychologiczno-pedagogicznych terapii osób ze spektrum autyzmu, wykorzystujących podejście dyrektywne. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu psychospołecznego funkcjonowania osób w spektrum autyzmu |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu [PS_ASD_TD_E1_1] |
K_W03 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metody psychologiczno-pedagogiczne stosowane w terapii autyzmu w kontekście praktyki opartej na dowodach (evidence base practice) [PS_ASD_TD_E1_2] |
K_W05 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować metody psychologiczno-pedagogiczne stosowane w terapii autyzmu w kontekście praktyki opartej na dowodach (evidence base practice) [PS_ASD_TD_E1_3] |
K_U01 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_TD_E1_4] |
K_K06 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PS_ASD_TD_E1_w_1] | Egzamin pisemny z zakresu teoretycznych założeń dyrektywnych metod terapii autyzmu omawianych na wykładach i ćwiczeniach. |
PS_ASD_TD_E1_1 PS_ASD_TD_E1_2 |
Indywidualna praca studenta [PS_ASD_TD_E1_w_2] | Ocena pracy studenta w trakcie ćwiczeń praktycznych. Analiza sytuacji problemowych w pracy terapeutycznej z dzieckiem ze spektrum autyzmu. |
PS_ASD_TD_E1_3 |
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TD_E1_w_3] | Planowanie postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem metod dyrektywnych. Analiza przypadku. |
PS_ASD_TD_E1_3 PS_ASD_TD_E1_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_ASD_TD_E1_fns_1] | (brak informacji) |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do egzaminu. |
20 | Egzamin [PS_ASD_TD_E1_w_1] |
ćwiczenia [PS_ASD_TD_E1_fns_2] | Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów.
Metody praktyczne: ćwiczebne, projektu. |
20 | Student przygotowuje się do ćwiczeń, aktywnie w nich uczestniczy analizując sytuacje problemowe w pracy terapeutycznej z uczniem ze spektrum autyzmu.Student planuje postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem metod dyrektywnych. Student dokonuje analizy przypadku. |
40 | Indywidualna praca studenta [PS_ASD_TD_E1_w_2] Zaliczenie pisemne [PS_ASD_TD_E1_w_3] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |