Psychospołeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni życia
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Psychospołeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni życia |
---|---|
Kod modułu: | PS_ASD_PF_E1 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Moduł "Psychospołeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni życia" ma na celu przekazanie studentom wiedzy na temat charakterystycznych cech funkcjonowania psychicznego i społecznego osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu na kolejnych etapach ich życia - od dzieciństwa do późnej dorosłości. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających; charakterystykę psychologiczną osób
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w różnych okresach rozwojowych; wczesne symptomy autyzmu; znaczenie środowiska fizycznego, stymulacji i integracji sensorycznej w autyzmie; specyfikę funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu [PS_ASD_PF_E1_1] |
K_W03 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie różne podejścia do edukacji i terapii dzieci lub uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym modele edukacyjno-terapeutyczne, wybrane metody i formy pracy i terapii; zagadnienia pracy z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcia terapeutycznego i pomocy psychospołecznej rodzinie [PS_ASD_PF_E1_2] |
K_W02 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i działaniach profilaktyczno-wspomagających; dokonywać charakterystyki psychologicznej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w różnych okresach rozwojowych; planować i realizować pracę z rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wsparcie terapeutyczne i pomoc psychospołeczną rodzinie [PS_ASD_PF_E1_3] |
K_U06 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_PF_E1_4] |
K_K05 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PS_ASD_PF_E1_w_1] | Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym obejmującym materiał z wykładów oraz ćwiczeń. |
PS_ASD_PF_E1_1 |
Zaliczenie pisemne [PS_ASD_PF_E1_w_2] | Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium w ramach ćwiczeń z tego przedmiotu. |
PS_ASD_PF_E1_2 PS_ASD_PF_E1_3 PS_ASD_PF_E1_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_ASD_PF_E1_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych). |
20 | Studenci studiują literaturę zalecaną; przygotowują się do egzaminu końcowego, który odbędzie się w formie pisemnej. |
100 | Egzamin pisemny [PS_ASD_PF_E1_w_1] |
ćwiczenia [PS_ASD_PF_E1_fns_2] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z książką/tekstem), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy). |
20 | Studenci przygotowują się do dyskusji na ćwiczeniach oraz do pisemnego kolokwium. |
40 | Zaliczenie pisemne [PS_ASD_PF_E1_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |