Podstawy prawne zabezpieczenia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Podstawy prawne zabezpieczenia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną |
---|---|
Kod modułu: | PS_NI_PP_C4 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł Podstawy prawne zabezpieczenia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne pedagogowi do realizacji zadań z zakresu zabezpieczenia społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy z zakresu podstaw prawnych zabezpieczenia społecznego aby prowadzić różnorodne działania wspierające i pomocowe na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin we współpracy z innymi podmiotami/instytucjami. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną: zasady orzekania o niepełnosprawności, zagadnienie ubezwłasnowolnienia, ograniczenia w realizacji autonomii, rolę ulg i udogodnień, regulacje w zakresie organizacji edukacji i wsparcia społecznego tych osób [PS_NI_PP_C4_1] |
K_W03 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienie przemocy wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną; problem przemocy w kontekście prawnym [PS_NI_PP_C4_2] |
K_W01 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i zasady orzekania w tym zakresie; ocenić konsekwencje ubezwłasnowolnienia; wskazać ulgi i udogodnienia; oceniać organizację edukacji i wsparcia społecznego osób
z niepełnosprawnością intelektualną [PS_NI_PP_C4_3] |
K_U02 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do zachowania zasad etyki zawodowej [PS_NI_PP_C4_4] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PS_NI_PP_C4_w_1] | Test pisemny obejmujący część treści zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie przedmiotu. |
PS_NI_PP_C4_1 PS_NI_PP_C4_2 |
Zaliczenie ustne [PS_NI_PP_C4_w_2] | Na podstawie aktywności studentów w toku zajęć. |
PS_NI_PP_C4_1 PS_NI_PP_C4_2 PS_NI_PP_C4_3 PS_NI_PP_C4_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_NI_PP_C4_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład i dyskusja). |
10 | Analiza aktów prawnych i zapoznanie się z komentarzami obowiązujących regulacji prawnych. |
20 | Egzamin pisemny [PS_NI_PP_C4_w_1] |
ćwiczenia [PS_NI_PP_C4_fns_2] | Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z aktem prawnym), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda przypadków – casusów, mikronauczanie). |
10 | Student przygotowuje się do grupowych konsultacji dotyczących mikronauczania (samodzielna analiza zalecanych aktów prawnych i komentarzy, casusów);
Student przygotowuje się do dyskusji - krytyczna refleksja po przeprowadzeniu mikronauczania. |
20 | Zaliczenie ustne [PS_NI_PP_C4_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |