Tworzenie środowiska włączającego (projekt terenowy)
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Tworzenie środowiska włączającego (projekt terenowy) |
---|---|
Kod modułu: | PS_D5_TŚW |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł przygotowuje studenta do zrozumienia zagadnień związanych z modelem włączającym w edukacji, poprzez kształtowanie umiejętności kreowania społecznego obraz niepełnosprawności, docenianie i wspieranie różnorodności wszystkich uczniów – edukacja dla wszystkich; student realizuje projekt najbliższej miejsca zamieszkania. Buduje świadomość społeczną wszystkich podmiotów dyskursu edukacyjnego.
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module. |
Wymagania wstępne: | Podstawy organizacyjne edukacji włączającej, pedagogika specjalna. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie pojęcie kultury organizacyjnej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty [PS_D5_TŚW_1] |
K_W05 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie rozwój kultury włączającej przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty i przywódczą rolę dyrektora [PS_D5_TŚW_2] |
K_W08 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zagadnienie barier w komunikacji; zasady aktywnego słuchania i nadawania komunikatów; pojęcia komunikacji niewerbalnej, stylów komunikowania się dzieci i uczniów oraz
nauczyciela, komunikacji wspomagającej i alternatywnej [PS_D5_TŚW_3] |
K_W13 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi dbać o miejsce i rangę przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty w środowisku lokalnym [PS_D5_TŚW_4] |
K_U09 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi aktywnie słuchać oraz porozumiewać się w sytuacjach konfliktowych [PS_D5_TŚW_5] |
K_U17 [5/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do angażowania się w życie szkoły i klasy [PS_D5_TŚW_6] |
K_K07 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów kształtowania postaw społecznych wobec dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami [PS_D5_TŚW_7] |
K_K02 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt [PS_D5_TŚW_w_1] | Projekt zawiera diagnozę środowiska lokalnego i/lub rodzinnego oraz edukacyjnego wraz z projektem realizowanym w środowisku. |
PS_D5_TŚW_1 PS_D5_TŚW_2 PS_D5_TŚW_3 PS_D5_TŚW_4 PS_D5_TŚW_5 PS_D5_TŚW_6 PS_D5_TŚW_7 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_D5_TŚW_ fns_1] | wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych;
metoda projektu wraz z analizą diagnozy i przygotowanie działań pomocowych włączających ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych; |
10 | analiza literatury i przygotowanie projektu oraz jego realizacja |
80 | Projekt [PS_D5_TŚW_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |