Antropologia kulturowa
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2020
Nazwa modułu: | Antropologia kulturowa |
---|---|
Kod modułu: | PS_D1_AK |
Kod programu: | W3-NMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu antropologia kulturowa jest poznanie przez studenta podstawowych koncepcji teoretycznych dotyczących problematyki kultury oraz zależności zachodzących pomiędzy nimi a zmianami zachodzącymi w różnych obszarach kultury w społeczeństwie; dostrzeganie związków pomiędzy zjawiskami kulturowymi a edukacją, rehabilitacją i socjalizacją osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module antropologia kulturowa planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie antropologiczne (historyczne i kulturowe) uwarunkowania procesów edukacji, rehabilitacji, arteterapii i socjalizacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; podstawy i konsekwencje procesu wykluczania; zagadnienie grup defaworyzowanych;
zagrożenia wykluczeniem; postawy społeczne – stereotypy, stygmaty, piętna; strategie przeciwdziałania postawom dyskryminacyjnym [PS_D1_AK _1] |
K_W02 [3/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi integrować wiedzę z zakresu antropologii kulturowej z wiedzą z zakresu pedagogiki specjalnej; wyjaśnić proces wykluczenia społecznego oraz wskazać jego konsekwencje, wykorzystując aktualną wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w powiązaniu z dziedzinami nauk społecznych i humanistycznych [PS_D1_AK_2] |
K_U01 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do świadomego podejmowania zobowiązań społecznych związanych z realizacją zadań zawodowych pedagoga specjalnego [PS_D1_AK_3] |
K_K07 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium pisemne [PS_D1_AK_w_ 1] | Kolokwium obejmujące treści realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów. |
PS_D1_AK _1 |
Zaliczenie pisemne [PS_D1_AK_w_ 2] | Praca pisemna w formie studium przypadku (w oparciu o literaturę
lub praktykę pedagogiczną) jednostki o specjalnych potrzebach edukacyjnych, która uwzględnia kontekst społeczny i kulturowy jej rozwoju oraz funkcjonowania. |
PS_D1_AK_2 PS_D1_AK_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_D1_AK_fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład, dyskusja). |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje do zaliczenia pisemnego. |
20 | Kolokwium pisemne [PS_D1_AK_w_ 1] |
ćwiczenia [PS_D1_AK_fns_2] | Metoda asymilacji wiedzy (praca z książką, tekstem). Metody samodzielnego dochodzenia
do wiedzy (klasyczna metoda, metoda przypadków, burza mózgów). |
10 | Student przygotowuje indywidualną pracę pisemną: studium przypadku (w oparciu o literaturę lub praktykę pedagogiczną) jednostki o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z uwzględnieniem kontekstu społecznego i kulturowego jej rozwoju oraz funkcjonowania. |
20 | Zaliczenie pisemne [PS_D1_AK_w_ 2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |