Geothermics and other renewables
Kierunek studiów: Geologia stosowana
Kod programu: W2-S2GS19.2020

Nazwa modułu: | Geothermics and other renewables |
---|---|
Kod modułu: | 2GS-522 |
Kod programu: | W2-S2GS19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Uczestnicząc w tym kursie student pozna kluczowe fakty związane z energią, emisją CO2 oraz środowiskiem.
Czym właściwie jest energia? Dlaczego jej potrzebujemy? Co to znaczy „Odnawialne źródła energii”? Dlaczego produkt uboczny spalania węgla – wzrost stężenia CO2 w atmosferze – jest zjawiskiem niepożądanym? Jak dużo energii produkujemy i zużywamy w Polsce i w skali planetarnej? Jaki jest związek pomiędzy jakością naszego życia a zużyciem energii?
Ten kurs nauczy Cię jak dużo energii możemy produkować używając różnorodne źródła energii odnawialnej. Dowiesz się również jak te „moce produkcyjne” przedstawiają się w porównaniu z naszymi obecnymi i przyszłymi potrzebami w skali miasta, państwa i planety.
W czasie kursu położymy nacisk na geotermię, ale nauczysz się również o innych odnawialnych źródłach energii, w tym o: energii wiatru, energii fal i pływów morskich oraz energie słoneczną. Kurs dostarczy Tobie informacji o biomasie, jako odnawialnym źródłem energii o neutralnej emisji CO2. Energetyka konwencjonalna (węgiel, ropa, gaz) oraz energetyka nuklearna są również omówione aby uzupełnić obraz źródeł energii które mamy aktualnie do naszej dyspozycji. |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego, geologii fizycznej i regionalnej świata i Polski, umiejętność wykonywania podstawowych obliczeń matematycznych, podstawy geofizyki, fizyki, obsługi komputera. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie różnice pomiędzy konwencjonalnymi a odnawialnymi źródłami energii, jaki jest ich wpływ na środowisko naturalne w różnych krajach [2GS-522-1] |
2GS_W1 [3/5] |
Student rozumie pojęcie energii, dlaczego jej potrzebujemy i jak dużo jej produkujemy i zużywamy w Polsce oraz globalnie. Student rozumie związki pomiędzy poziomem życia (rozwojem cywilizacyjnym) a poziomem konsumpcji energii. Nacisk położony jest na relacje zachodzące w różnych krajach oraz w skali globalnej. [2GS-522-2] |
2GS_W1 [3/5] |
Student jest świadomy(a) jak dużo energii można produkować za pomocą różnych źródeł energii odnawialnej. Student potrafi porównać jak potencjał produkcji energii z OŹE koresponduje do naszych obecnych i przyszłych potrzeb w skali miast, kraju i planety. [2GS-522-3] |
2GS_W1 [2/5] |
Student zna różne aspekty energii geotermalnej – włącznie z geologicznymi, ekonomicznymi i technicznymi wyzwaniami, które wiążą się z geotermią. Aspekty te są omawiane na przykładach wybranych krajów, gdzie ograniczenia, wyzwania i możliwości rozwoju energetyki geotermalnej są zróżnicowane. [2GS-522-4] |
2GS_W1 [3/5] |
Student zna i rozumie podstawy działania różnych OŹE oraz zalety i wady „czystych” źródeł energii w tym: energii wiatru, energii fal morskich i pływów, energii słonecznej i biomasy. Student potrafi obiektywnie porównywać możliwość zastosowania różnych OŹE w zależności od specyfiki części świata. [2GS-522-5] |
2GS_U1 [3/5] |
Student umie porozumiewać się i prezentować wiedzę w języku angielskim [2GS-522-6] |
2GS_U9 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Esej [2GS-522-w-1] | Studenci będą przygotowywać esej/prezentację na wybrane tematy dotyczące energetyki geotermalnej oraz innych odnawialnych źródeł energii. Esej musi być napisany zgodnie z zadanymi wytycznymi dotyczącymi formatu. |
2GS-522-1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [2GS-522-fs-1] | Prezentacje multimedialne i dyskusje są podstawami tego kursu. |
15 | Studenci chcący pogłębić swoją wiedzę będą kierowani do odpowiednich artykułów naukowych oraz zasobów internetowych przydatnych w poszerzaniu wiedzy. |
10 |
Esej [2GS-522-w-1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |