Prawne i etyczne aspekty dziennikarstwa
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia polskie
Kod programu: W1-S2MP19.2020
| Nazwa modułu: | Prawne i etyczne aspekty dziennikarstwa |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-MSPS2-13-PPEAD |
| Kod programu: | W1-S2MP19.2020 |
| Semestr: | semestr letni 2021/2022 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Moduł ma na celu zapoznanie studenta z najważniejszymi przepisami krajowego i międzynarodowego prawa autorskiego oraz zasadami etyki zawodowej dziennikarza. W ramach modułu studenci poznają obowiązki i zasady odpowiedzialności dziennikarza oraz różne (polskie i międzynarodowe) regulacje dotyczące ochrony prawnej dziennikarzy i ich źródeł informacji. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie kursów: Profile dziennikarstwa kulturowego, Zagadnienia dziennikarstwa międzynarodowego |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student posiada wiedzę na temat postępowania badawczego oraz zna i rozumie zasady etyki naukowej i dziennikarskiej; zna podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego; rozumie potrzebę ochrony własności intelektualnej. [PEAD_1] |
K_W15 [5/5] |
Student posiada szczegółową wiedzę o instytucjach kultury oraz współczesnym życiu kultury w Polsce i w wybranych krajach. [PEAD_2] |
K_W17 [3/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu prawa autorskiego i etyki zawodowej dziennikarza; potrafi ją wykorzystać w działaniach publicystycznych. [PEAD_3] |
K_W22 [5/5] |
Student potrafi krytycznie oceniać i interpretować zjawiska kulturowe (oraz społeczne i polityczne) w duchu etyki zawodowej dziennikarza. [PEAD_4] |
K_U09 [4/5] |
Student potrafi obiektywnie ocenić poziom własnej wiedzy, umiejętności i kompetencji oraz jest świadomy konieczności stałego zawodowego dokształcania się. [PEAD_5] |
K_K01 [4/5] |
Student ma przekonanie o wadze przestrzegania zasad etyki zawodowej dziennikarza oraz praw autorskich. [PEAD_6] |
K_K03 [5/5] |
Student rozumie potrzebę działania na rzecz wyrównywania szans. [PEAD_7] |
K_K05 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Obserwacja weryfikująca [PEAD_w_1] | Bieżąca ocena kompetencji, wiedzy i umiejętności studentów (podczas dyskusji) |
PEAD_1 |
| Zaliczenie na ocenę [PEAD_w_2] | Przygotowywane w czasie wolnym studenta studium przypadku łamania i/lub zachowania zasad etyki dziennikarskiej w trudnej dla dziennikarza sytuacji |
PEAD_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [PEAD_fs_1] | wykład interaktywny (metoda podawcza z elementami dyskusji i pracy w grupach) |
15 | praca ze wskazaną literaturą przedmiotu w celu powtórzenia oraz pogłębienia treści omawianych na wykładzie;
projekt - studium przypadku |
30 |
Obserwacja weryfikująca [PEAD_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||