Współpraca z rodzicami, specjalistami i wsparcie instytucjonalne
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: | Współpraca z rodzicami, specjalistami i wsparcie instytucjonalne |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-KT-S1-C3.WRS |
Kod programu: | W6-S1PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności przygotowujące ich do podejmowania działań dotyczących współpracy
z rodzicami, specjalistami pracującymi z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz podejmowania współpracy i projektowania wsparcia instytucjonalnego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiodącymi zagadnieniami są: podstawy teoretyczne współpracy, podstawy prawne organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów, organizacja procesu wsparcia z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczniów i ich rodziców oraz nauczycieli, projektowanie scenariusza współpracy i zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów, wsparcia i współpracy z rodzicami oraz wsparcia instytucjonalnego, kwerenda literatury przedmiotu. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń oraz pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i wymaganych zagadnień |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotowy do przyjęcia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy z rodziną dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; jest gotowy do współpracy z nauczycielami, specjalistami, kadrą pomocniczą, rodzicami lub opiekunami dzieci i uczniów oraz ze środowiskiem lokalnym [_K_1] |
K_K08 [3/5] |
potrafi zaprojektować proces wspierania rodziny z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [_U_1] |
KN_U08 [4/5] |
Student zna sytuację rodziny dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: koncepcje adaptacji rodziny w kontekście niepełnosprawności lub choroby przewlekłej dziecka i ucznia, problemy adaptacji, utrudnienia życiowe, wsparcie społeczne; uwarunkowania specyfiki pracy z rodziną dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, założenia i metody wspierania rodziny tego dziecka w całym cyklu jego życia; możliwości wspierania funkcjonowania dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w rodzinie; zagadnienia relacji między rodziną dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a specjalistami [_W_1] |
KN_W09 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium pisemne [_w_1] | kolokwium pisemne obejmujące znaczną część materiału zmierzające do osiągnięcia efektów kształcenia w zakresie modułu. |
_U_1 |
praca pisemna [_w_2] | opracowanie pisemne planu współpracy - zaprojektowanie scenariusza współpracy i zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów, wsparcia i współpracy z rodzicami oraz wsparcia instytucjonalnego w oparciu o diagnozę indywidualnego przypadku dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [fs_1] | metody samodzielnego dochodzenia do
wiedzy: klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, metoda
sytuacyjna, burza mózgów/ giełda pomysłów.
metody praktyczne: metody ćwiczebne,
metody działań wytwórczych. |
30 | kwerenda źródłowa literatury przedmiotu, przygotowywanie określonych zagadnień teoretycznych
i praktycznych na zajęcia.
Opracowanie pisemne planu współpracy - zaprojektowanie scenariusza współpracy i zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów, wsparcia i współpracy z rodzicami oraz wsparcia instytucjonalnego w oparciu o diagnozę indywidualnego przypadku dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
20 |
kolokwium pisemne [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |