Podstawy tyflopedagogiki
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: | Podstawy tyflopedagogiki |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-S1-C1.PT |
Kod programu: | W6-S1PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawową terminologią tyflopedagogiki, problematyką tej subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym rodzajów zaburzeń wzroku ich etiologii, metod diagnozowania i rewalidacji oraz społecznego funkcjonowania osób z dysfunkcjami narządu wzroku. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń, a także pracy własnej studentów, obejmującej studia i analizę literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest odpowiedzialny za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [_K_1] |
K_K08 [2/5] |
konstruuje i realizuje w ramach pracy indywidualnej projekt własnych działań rewalidacyjnych, dobierając odpowiednie metody, treści i środki dydaktyczne, uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z dysfunkcjami narządu wzroku [_U_1] |
KN_U07 [5/5] |
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz powstawania patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności wzroku [_W_1] |
K_W05 [3/5] |
posiada uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć pedagogiki specjalnej, uwzględniając wiedzę na temat podstaw pedagogiki osób z niepełnosprawnością wzroku, obejmującą terminologię i teorie. Posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji i terapii uczniów z dysfunkcjami narządu wzroku i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [_W_2] |
K_W13 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie pisemne [_w_1] | kolokwium pisemne obejmujące znaczną część treści zmierzających do osiągnięcia efektów uczenia się w obrębie tego modułu. |
_W_1 |
projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2] | pisemne opracowanie projektu zajęć rewalidacyjnych z uczniem z niepełnosprawnością wzroku |
_U_1 |
wytwory studentów - środki dydaktyczne [_w_3] | student przygotowuje środki dydaktyczne zgodnie z realizowanym projektem zajęć rewalidacyjnych z uczniem z niepełnosprawnością wzroku |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [fs_1] | metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, materiały poglądowe) |
15 | student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do zaliczenia pisemnego kolokwium |
5 |
zaliczenie pisemne [_w_1] |
ćwiczenia [fs_2] | metody asymilacji wiedzy (dyskusja, praca z tekstem); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (metoda sytuacyjna, metoda przypadków); metody praktyczne (metody zadań wytwórczych). |
15 | Studia w oparciu o literaturę przedmiotu, opracowanie projektu zajęć rewalidacyjnych z uczniem z niepełnosprawnością wzroku oraz przygotowanie środków dydaktycznych |
15 |
projekt pisemny z pokazem praktycznym [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |