Podstawy interwencji kryzysowej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020
| Nazwa modułu: | Podstawy interwencji kryzysowej |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-SR-S1-PIK |
| Kod programu: | W6-S1PE19.2020 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł przygotowuje studentów w zakresie stosowania wiedzy dotyczącej sytuacji kryzysowej, umiejętności rozróżnienia rożnego rodzaju kryzysów, w tym tych wymagających instytucjonalnego profesjonalnego reagowania. Szczególnie w sposób podstawowy kształtuje umiejętności stosowania technik i procedur pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi w kryzysie. Kształtuje postawy potrzeby współpracy ze specjalistami i instytucjami, potrafi wskazać instytucje zajmujące się profesjonalnie pomocą, a także zna obowiązki pracowników systemu oświaty w tym zakresie. |
| Wymagania wstępne: | psychologia, pedagogika |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student jest gotów do (B.2.K1.) okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy; szczególnie w sytuacji kryzysu [_K_1] |
K_K04 [4/5] |
Student potrafii (E.2R.U2) analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, szczególnie podejmować i stosować procedury interwencji wobec osób w kryzysie [_U_1] |
K_U09 [4/5] |
Zna i rozumie (E.2R.W2.) metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; szczególnie postępowanie wobec osób w kryzysie [_W_1] |
K_W10 [3/5] |
Student zna i rozumie (B.1.W1.) podstawowe pojęcia psychologii: szczególnie kryzys, kryzys emocjonalny, sytuacja kryzysowa, etiologię kryzysów emocjonalnych, wskazówki do pracy z osobami w kryzysie [_W_2] |
K_W04 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwium [_w_1] | weryfikacja stopnia znajomości procedur interwencji kryzysowej |
_W_1 |
| ocena ciągła przygotowania do zajęć [_w_2] | sprawdzenie stopnia przygotowania do bieżących zajęć i ich realizacji w zakresie przygotowania merytorycznego i metodycznego |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [fs_1] | metody aktywizujące, praca z tekstem, pokaz |
15 | bieżące przygotowanie do zajęć w zakresie merytorycznym i metodycznym, kwerenda literatury |
35 |
kolokwium [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||