Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji i socjoterapii
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: | Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji i socjoterapii |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-SR-S1-PSU |
Kod programu: | W6-S1PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Program modułu: Prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji i socjoterapii zapoznaje studentów z wiedzą teoretyczną dotyczącą podstawowych aktów prawnych i ich interpretacji i zastosowania w działaniach resocjalizacyjnych, socjoterapeutycznych, organizacji profesjonalnej pomocy, podstaw bezpieczeństwa, a także sytuacji osób ze środowisk wykluczonych społecznie. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student jest gotów do (E.1R.K2. ) wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [_K_1] |
K_K04 [4/5] |
student potrafii (E.1R.U5). analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy pedagoga; prezentować instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym oraz główne organizacje pozarządowe uczestniczące w procesie resocjalizacji; wykorzystywać podstawy kryminologii z elementami wiktymologii; realizować pomoc rodzinie i poradnictwo wychowawczo-resocjalizacyjne. [_U_1] |
K_U02 [4/5] |
student zna i rozumie (E.1R.W5.) prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy pedagoga: podstawy prawne funkcjonowania systemów resocjalizacji w perspektywie krajowej i międzynarodowej, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku zamkniętym; podstawy kryminologii z elementami wiktymologii; znaczenie organizacji pozarządowych w procesie resocjalizacji; zagadnienia pomocy rodzinie i poradnictwa wychowawczo-resocjalizacyjnego. [_W_1] |
K_W06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [_w_1] | egzamin pisemny |
_W_1 |
ocena ciągła na zajęciach [_w_2] | ocena aktywności i realizacji pracy wskazanej na poszczególne zajęcia (analiza literatury, egzemplifikacja itp.) |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [fs_1] | metody podające |
15 | zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne |
20 |
egzamin [_w_1] |
ćwiczenia [fs_2] | metody aktywizujące |
30 | zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne |
35 |
ocena ciągła na zajęciach [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |