Praktyka zawodowa - po I roku
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020

Nazwa modułu: | Praktyka zawodowa - po I roku |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-KT-S1-PZ.1 |
Kod programu: | W6-S1PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Przedmiot przygotowuje do projektowania i realizowania zajęć edukacyjnych i terapeutycznych dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza ze specyficznymi problemami w uczeniu się, w oparciu o znajomość potrzeb i możliwości dzieci i właściwą ich diagnozę; pozwala weryfikować wiedzę teoretyczną w praktyce; inspiruje do poznawania i samooceny siebie jako terapeuty; przygotowuje do przyszłej pracy w wymiarze praktycznym (formułowanie celów i zadań edukacyjnych, opracowywanie scenariuszy zajęć i ich realizowanie z uwzględnieniem zasady indywidualizacji kształcenia, opracowywanie pomocy edukacyjnych, dokonywanie ewaluacji zajęć, wdrażanie do samokontroli i samooceny osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i refleksji w działaniu oraz nad działaniem.
Praktyka składa się z dwóch części:
1. Realizowana w placówce wybranej samodzielnie przez studenta. Student sam decyduje w jakiej placówce realizuje te część praktyki i realizuje ją w okresie od czerwca do września.
2. Realizowana w placówce wskazanej przez opiekuna praktyk. Student wspólnie z opiekunem praktyk ustala placówkę, w której będzie realizowana praktyka i realizuje ją samodzielnie w okresie od października do lutego.
Warunkiem uzyskania zaliczenia z praktyk jest przedłożenie dokumentacji z obu części praktyki opiekunowi praktyki do końca I semestru drugiego roku studiów, na co składa się 90 godzin pracy własnej studenta w ramach praktyki. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna zasady skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy. (E.3K.K1) [_K_1] |
KN_K06 [4/5] |
Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi lub uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze. (E.3K.U1) [_U_1] |
KN_U06 [4/5] |
Student zna i rozumie zadania charakterystyczne dla przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają.(E.3K.W1) [_W_1] |
KN_W10 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
dokumentacja z praktyk [_w_1] | Studenci przedkładają opiekunowi praktyk w uczelni:
- opinię o studencie realizującym praktykę, uzupełnioną przez opiekuna praktyki w placówce;
- dziennik praktyk poświadczony podpisem opiekuna praktyki w placówce z dokładnymi zapisami odnośnie codziennych działań na praktyce ( w tym notatki z obserwacji zajęć wraz z tematami zajęć, celami, metodami, środkami i ich krytyczną analizą).
- raport z przebiegu praktyki zawodowej. |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [fs_1] | Ćwiczenia terenowe: studenci odbywają praktykę wakacyjną w wybranej przez siebie placówce |
45 | Obserwacja zajęć terenowych oraz czynne włączenie się do aktywnego uczestnictwa, pomocy osobom niepełnosprawnym oraz mającym trudności edukacyjne. |
5 |
dokumentacja z praktyk [_w_1] |
praktyka [fs_2] | Ćwiczenia terenowe (śródroczne): studenci odbywają praktykę we wskazanych przez opiekuna praktyk miejscach. |
45 | Obserwacja zajęć terenowych oraz czynne włączenie się do aktywnego uczestnictwa, pomocy osobom niepełnosprawnym oraz mającym trudności edukacyjne. |
5 |
dokumentacja z praktyk [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |