Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji i socjoterapii
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: | Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji i socjoterapii |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-SR-N1-DPRS |
Kod programu: | W6-N1PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Program modułu: Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji i socjoterapii zapoznaje studentów z wiedzą i praktyczną dotyczącą zasad, typów i rodzaju diagnozy stosowanej w resocjalizacji, procedur i instytucji, które realizują zadania diagnostyczne, danych niejawnych, w odniesieniu do typów i rodzajów zaburzeń i typów niedostosowania społecznego in. Moduł umożliwia nabycie umiejętności korzystania z narzędzi diagnostycznych, klinicznego przeprowadzenia diagnozy resocjalizacyjnej, tworzenia własnych narzędzi i budowania warsztatu pracy diagnostycznej. |
Wymagania wstępne: | podstawy resocjalizacji, psychologia |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Absolwent jest gotów (E.1R.K2.) do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych, zgodnie z etyką zawodową [_K_1] |
K_K04 [5/5] |
Absolwent potrafi (E.1R.U2) analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną; [_U_1] |
K_U03 [4/5] |
Student zna i rozumie (E.1R.W2.) diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną; [_W_1] |
K_W01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
egzamin [_w_1] | egzamin – egzamin pisemny |
_W_1 |
aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2] | obecność na zajęciach - ćwiczeniach, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnienia |
_K_1 |
praca pisemna [_w_3] | praca pisemna – diagnoza resocjalizacyjna |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [fns_1] | metody podające wspomagane prezentacją |
10 | zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do egzaminu |
10 |
egzamin [_w_1] |
ćwiczenia [fns_2] | metody podające i aktywizujące |
15 | zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne i praktyczne do ćwiczeń, przygotowanie pracy pisemnej – diagnozy resocjalizacyjnej |
15 |
aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |