Psychologia - warsztaty
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2020

Nazwa modułu: | Psychologia - warsztaty |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-N1-B1.PSW |
Kod programu: | W6-N1PE19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia warsztatowe z psychologii pozwalają uchwycić dane zagadnienie oraz podejść do niego z wielu stron, przy jednoczesnym położeniu nacisku na kształtowanie umiejętności uczestników. Składają się z części teoretycznej (wykłady), ale najważniejszym ich elementem jest zaktywizowanie uczestników zajęć, aby mogli podzielić się własnymi doświadczeniami, spostrzeżeniami i podjąć wspólną dyskusję. W tym celu stosuje się zadania, które wykonywane są w parach lub przez całą grupę. Zatem zajęcia ćwiczeniowe w ramach modułu realizowane są w formie warsztatów zintegrowanych z realizacją praktyk zawodowych w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z psychologii |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej (B.1.K1) oraz poszukiwania nowych zasobów wzbogacających treści nauczania (B.1.K2). [_K_1] |
KN_K08 [4/5] |
Potrafi świadomie i skutecznie komunikować się (B.1.U3), a także porozumiewać się w sytuacji konfliktowej (B.1.U4); potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz w funkcjonowaniu społecznym, w tym uwarunkowane czynnikami środowiskowymi(B.1.U5). [_U_1] |
KN_U02 [3/5] |
Potrafi radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami (B.1.U8) oraz zaplanować , na podstawie świadomej autorefleksji, działania na rzecz rozwoju zawodowego (B.1.U9). [_U_2] |
KN_U16 [3/5] |
Student zna reguły współdziałania, procesy komunikowania się, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, zasady porozumiewania się emocjonalnego w klasie i w sytuacjach konfliktowych, bariery w komunikowaniu się (szczególnie w klasie), różne formy komunikowania się - autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną, wpływ mediów na zmiany współczesnej komunikacji oraz na proces wychowawczy (B.1.W.1.). [_W_1] |
KN_W09 [5/5] |
Zna proces uczenia się, modele uczenia się - koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia, metody i techniki uczenia się, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami (B.1.W.4.). [_W_2] |
KN_W02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium [_w_1] | sprawdzenie wiedzy przedmiotowej studentów |
_W_1 |
aktywny udział w warsztatowej części zajęć - ocena ciągła [_w_2] | aktywny udział studentów w zajęciach realizowanych z wykorzystaniem aktywizujących metod i technik kształcenia |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [fns_1] | prezentacja treści z zastosowaniem metod podających, pokazowych z wykorzystaniem multimediów |
15 | analiza literatury podstawowej i uzupełniającej, przestudiowanie treści podanych na zajęciach |
5 |
kolokwium [_w_1] |
ćwiczenia [fns_2] | zajęcia warsztatowe prowadzone z wykorzystaniem zespołowych i grupowych form organizacji pracy studentów oraz aktywizujących metod i technik kształcenia; prezentacja pracy zaliczeniowej przez studentów |
30 | aktywny udział podczas zajęć oraz przygotowanie się do nich (opracowanie zadań) |
5 |
aktywny udział w warsztatowej części zajęć - ocena ciągła [_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |