Pomiar dydaktyczny Kierunek studiów: Historia
Kod programu: W1-S1HI19.2020

Nazwa modułu: Pomiar dydaktyczny
Kod modułu: PDY
Kod programu: W1-S1HI19.2020
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem realizacji modułu jest nabycie przez uczestnika podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu pomiaru dydaktycznego
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna i rozumie: konieczność projektowania działań edukacyjnych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów, w szczególności możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się, a także potrzebę i sposoby wyrównywania szans edukacyjnych, znaczenie odkrywania oraz rozwijania predyspozycji i uzdolnień oraz zagadnienia związane z przygotowaniem uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych; autonomię dydaktyczną nauczyciela; [PDY_1]
HI1N_W06 [5/5]
Potrafi merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu; [PDY_10]
HI1N_U02 [5/5]
Potrafi skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów; [PDY_11]
HI1N_U06 [5/5]
Potrafi rozpoznać typowe dla historii w szkole podstawowej błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym; [PDY_12]
HI1N_U11 [5/5]
Potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia [PDY_13]
HI1N_U03 [5/5]
Jest gotów do twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów [PDY_14]
HI1N_K06 [5/5]
Jest gotów do promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej; [PDY_15]
HI1N_K04 [5/5]
Zna i rozumie: sposoby i znaczenie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów: ocenianie kształtujące w kontekście efektywności nauczania, wewnątrzszkolny system oceniania, rodzaje i sposoby przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych; tematykę oceny efektywności dydaktycznej nauczyciela i jakości działalności szkoły oraz edukacyjną wartość dodaną; [PDY_2]
HI1N_W07 [5/5]
Zna i rozumie: sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego: edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; [PDY_3]
HI1N_W15 [5/5]
Zna i rozumie: metody kształcenia w odniesieniu do historii w szkole podstawowej, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej; [PDY_4]
HI1N_W15 [5/5]
Zna i rozumie: rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące; funkcje oceny; [PDY_5]
HI1N_W08 [5/5]
Zna i rozumie: sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu; [PDY_6]
HI1N_W06 [5/5]
Zna i rozumie: warsztat pracy nauczyciela historii w szkole podstawowej; właściwe wykorzystanie czasu lekcji przez ucznia i nauczyciela; zagadnienia związane ze sprawdzaniem i ocenianiem jakości kształcenia oraz jej ewaluacją, a także z koniecznością analizy i oceny własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej; [PDY_7]
HI1N_W03 [5/5]
Potrafi dokonać oceny pracy ucznia i zaprezentować ją w formie oceny kształtującej; [PDY_8]
HI1N_U10 [5/5]
Potrafi dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne; [PDY_9]
HI1N_U02 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie na ocenę [PDY_w_1]
Zaliczenie, weryfikujące poziom wiedzy i umiejętności, nabytych podczas udziału w ćwiczeniach oraz z ramach samokształcenia (uzyskane zgodnie z warunkami określonymi w sylabusie)
PDY_1 PDY_10 PDY_11 PDY_12 PDY_13 PDY_14 PDY_15 PDY_2 PDY_3 PDY_4 PDY_5 PDY_6 PDY_7 PDY_8 PDY_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PDY_fs_1]
Pogadanka, dyskusja, praca pod kierunkiem
30
praca pod kierunkiem, samokształcenie
30 zaliczenie na ocenę [PDY_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)