Wybrane zagadnienia społeczno-polityczne współczesnej Ameryki Łacińskiej
Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: W1-S2FN19.2020

Nazwa modułu: | Wybrane zagadnienia społeczno-polityczne współczesnej Ameryki Łacińskiej |
---|---|
Kod modułu: | HA-S2-WZSPWAŁ |
Kod programu: | W1-S2FN19.2020 |
Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
Język wykładowy: | hiszpański |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia poświęcone omówieniu wybranych aspektów przemian społecznych i politycznych we współczesnej Ameryce Łacińskiej. Ich celem jest zbudowanie fundamentu wiedzy, w oparciu o który student będzie mógł samodzielnie rozwijać swoje zainteresowania z zakresu tematyki społeczno-politycznej w kontekście latynoamerykańskim. Problematyka zajęć skoncentrowana wokół dwóch głównych osi tematycznych: 1. demokracje latynoamerykańskie, 2. wyzwania i zagrożenia wynikające z dysproporcji rozwojowych i nierówności społecznych. Zajęcia o charakterze interdyscyplinarnym, wykorzystujące narzędzia badawcze z zakresu nauk humanistycznych (literaturoznawstwo) i społecznych. |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie co najmniej B2. Podstawowa wiedza z zakresu historii Ameryki Łacińskiej. |
Literatura podstawowa: | Bibliografia zawarta w sylabusie. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest przekonany o potrzebie dalszego, samodzielnego poszerzania zagadnień realizowanych w trakcie studiów [K06] |
K_K06 [5/5] |
formułuje płynne i spontaniczne wypowiedzi w języku hiszpańskim związane z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego w Ameryce Łacińskiej [U02] |
K_U02 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy w języku hiszpańskim [U12] |
K_U12 [4/5] |
posiada umiejętności pracy w zespole oraz kierowania pracą zespołu, także interdyscyplinarnego i/lub wielokulturowego [U13] |
K_U13 [2/5] |
posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach związanych z wykonywaniem zawodu [U14] |
K_U14 [3/5] |
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o powiązaniach studiowanej dyscypliny z innymi dyscyplinami [W03] |
K_W03 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
listy kryteriów sukcesu [w-1] | zestawienia zagadnień kontrolnych służące studentowi do samooceny bieżących postępów |
U12 |
ocena zadań i projektów [w-2] | formalna ocena zadań i projektów wykonywanych samodzielnie lub w grupie i ich prezentacji na zajęciach |
U13 |
nieformalna obserwacja [w-3] | nieformalna obserwacja osiągnięć studenta dokonywana przez nauczyciela sprzyjająca uczeniu się |
K06 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [f-1] | wykład połączony z aktywnością studentów zorientowaną na poszukiwanie odpowiedzi w oparciu o różne źródła wiedzy, rozwijanie zainteresowań poznawczych, bronienie własnego stanowiska |
20 | przygotowanie wskazanych z wyprzedzeniem zagadnień, lektura tekstów, próba samodzielnego analizowania współcześnie zachodzących zjawisk społecznych i politycznych |
40 |
listy kryteriów sukcesu [w-1] |
konwersatorium [f-3] | realizacja (indywidualna lub w grupie) pod kierunkiem nauczyciela miniprojektu badawczego i jego prezentacja, rozwijająca -obok wiedzy i umiejętności heurystycznych- kompetencje związane z organizacją pracy (w tym również współpracy w grupie) |
10 | gromadzenie materiałów dotyczących wybranego zagadnienia, ocena ich wiarygodności, przetwarzanie i opracowywanie informacji, formułowanie wniosków i przygotowanie formy ich prezentacji |
20 |
listy kryteriów sukcesu [w-1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |