Wstęp do przedsiębiorczości
Kierunek studiów: Biofizyka
Kod programu: W4-S1BF19.2020
| Nazwa modułu: | Wstęp do przedsiębiorczości |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-1BF-20-30 |
| Kod programu: | W4-S1BF19.2020 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Rozwój gospodarczy, pieniądz a rozwój. Przedsiębiorczość, cechy osoby przedsiębiorczej. Znaczenie społeczne i gospodarcze Przedsiębiorczości. odwaga wizji i ryzyko działania Czy warto angażować się w przedsięwzięcia? Naukowiec jako przedsiębiorca. Innowacje i innowacyjność. Mentalna rewolucja przejścia od naukowca do przedsiębiorcy. Jak naukowcy i przedsiębiorcy rozwiązują problem?. Miejsce nauki i naukowca w przedsiębiorczości. “Robienie” nauki w przedsiębiorczym otoczeniu. Ochrona wartości intelektualnej. Czy ochrona wartości intelektualnej jest potrzebna i czy służy rozwojowi gospodarczemu? Jak zabrać się do tworzenia nowej firmy?. Planowanie tworzenia nowej firmy. Etapy życia firmy, specyfika firmy innowacyjnej ”Dolina Śmierci”. Zarządzanie projektem. Konkurencja i analiza sektora. SWOT, PEST dla wybranych sektorów. Strategia, marketing i pozycjonowanie firmy na rynku. Finanse przedsiębiorstwa dla opornych. Próg rentowności.
Przedmiot kończy się zaliczeniem.
|
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma podstawową wiedzę dotyczącą tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości [1BF_30_1] |
KBF_W14 [5/5] |
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego [1BF_30_2] |
KBF_W13 [3/5] |
potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania [1BF_30_3] |
KBF_U12 [3/5] |
zna i rozumie prawne, ekonomiczne i etyczne aspekty działalności naukowej. [1BF_30_4] |
KBF_W12 [3/5] |
umie pracować w grupie przyjmując w niej różne role; rozumie podział zadań i konieczność wywiązania się jednostki z powierzonego zadania [1BF_30_5] |
KBF_U23 [3/5] |
potrafi myśleć i działać w kategoriach przedsiębiorczości (koszty, efekty ekonomiczne, rachunek zysków i strat, opłacalność ) [1BF_30_6] |
KBF_U21 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [1BF_30_w_1] | Analizy case studies ( studium przypadków) praca nad , grupową prezentacją analizy przypadku,. |
1BF_30_1 |
| esej [1BF_30_w_2] | Praca własna, podręcznik, Internet, dyskusja w grupie zagadnień prezentowanych w eseju. |
1BF_30_1 |
| test odpowiedzi na pytania [1BF_30_w_3] | test odpowiedzi na pytania |
1BF_30_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [1BF_30_fs_1] | Wykład wspomagany prezentacjami multimedialnymi, prezentacje studentów są tezami do dyskusji nt. praktycznego funkcjonowania prezentowanych na wykładzie zasad i reguł |
30 | Praca grupowa nad analiza przypadków i przygotowaniem prezentacji, praca własna nad przygotowaniem esejów. Praca z podręcznikami, literaturą zalecaną i z Internetem |
30 |
aktywność na zajęciach [1BF_30_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||