Pedagogika resocjalizacyjna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2020
| Nazwa modułu: | Pedagogika resocjalizacyjna |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-WZ-S1-PR |
| Kod programu: | W6-S1PE19.2020 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Program modułu: Pedagogika resocjalizacyjna zapoznaje studentów z podstawową wiedzą teoretyczną dotyczącą miejsca tej subdyscypliny w systemie nauk, a także zasad i podstawowych teorii oraz założeń naukowych, podmiotów oddziaływań resocjalizacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem ich trudności adaptacyjnych i typów zaburzeń, a także profesjonalizacji pracy resocjalizacyjnej. Moduł kształtuje umiejętności analizy i krytycznego podejścia do problemów społecznych, integrowania wiedzy z różnych dziedzin, umiejętności moralnej oceny zachowań ludzkich. |
| Wymagania wstępne: | Psychologia, pedagogika |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka [_K_1] |
K_K04 [3/5] |
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na temat zagadnień i problemów w pedagogice resocjalizacyjnej, posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi
[_U_1] |
K_U02 [4/5] |
zna terminologię używaną w pedagogice resocjalizacyjnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki resocjalizacyjnej [_W_1] |
K_W01 [4/5] |
ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach, zwłaszcza osób niedostosowanych społecznie, środowisk dysfunkcyjnych itp. posiada wiedzę na temat ich rozwoju w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych, prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych [_W_2] |
K_W05 [3/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej w pracy resocjalizacyjnej, posiada wiedzę na temat etyki zawodu nauczyciela i wychowawcy [_W_3] |
K_W19 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin [_w_1] | egzamin – test pisemny |
_U_1 |
| aktywność na zajęciach – weryfikacja ciągła [_w_2] | obecność na zajęciach konwersatoryjnych, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnienia |
_U_1 |
| praca pisemna [_w_3] | praca pisemna sproblematyzowana wg uzgodnień z prowadzącym |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fs_1] | Wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych. |
15 | Zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do egzaminu. |
15 |
egzamin [_w_1] |
| ćwiczenia [_fs_2] | Metody podające i aktywizujące.
Praca pisemna sproblematyzowana wg uzgodnień z prowadzącym. |
15 | Zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne i praktyczne do ćwiczeń, przygotowanie pracy pisemnej. |
30 |
aktywność na zajęciach – weryfikacja ciągła [_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||