Tworzenie gier w środowiskach sieciowych
Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2014

Nazwa modułu: | Tworzenie gier w środowiskach sieciowych |
---|---|
Kod modułu: | 08-IO1S-13-7S21 |
Kod programu: | 08-S1INI12.2014 |
Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z mechanizmami programistycznymi mającymi zastosowanie w projektowaniu, rozwijaniu i pozbawianiu defektów rozgrywki sieciowej. |
Wymagania wstępne: | Programowanie obiektowe w języku C++, Sieci komputerowe. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi pracować w grupie odpowiednio planując i rozdzielając części przydzielonych zadań do wykonania [08-IO1S-13-7S21_K_9] |
K_1_A_I_K03 [4/5] |
Potrafi skonfigurować i uruchomić serwer gry [08-IO1S-13-7S21_U_5] |
K_1_A_I_U06 [4/5] |
Potrafi zidentyfikować część mechaniki, która musi zostać wykonana po stronie serwera, a która może być częściowo bądź całkowicie symulowana po stronie klienta [08-IO1S-13-7S21_U_6] |
K_1_A_I_U15 [3/5] |
Potrafi implementować mechanikę sieciową opartą na synchronizacji symulowanych aktorów na kliencie z serwerem [08-IO1S-13-7S21_U_7] |
K_1_A_I_U15 [4/5] |
Potrafi zidentyfikować problemy w ruchu sieciowym gry komputerowej przy użyciu specjalistycznego narzędzia profilującego [08-IO1S-13-7S21_U_8] |
K_1_A_I_U24 [4/5] |
Zna tryby funkcjonowania serwera gry oraz jest świadom różnic w symulacji mechaniki silnika pomiędzy różnymi trybami serwera [08-IO1S-13-7S21_W_1] |
K_1_A_I_W07 [2/5] |
Posiada wiedzę programistyczną dotyczącą sposobów replikacji aktorów silnika gry [08-IO1S-13-7S21_W_2] |
K_1_A_I_W13 [2/5] |
Posiada wiedzę programistyczną dotyczącą replikacji określonych zdarzeń silnika gry [08-IO1S-13-7S21_W_3] |
K_1_A_I_W13 [2/5] |
Posiada wiedzę na temat narzędzi umożliwiających profilowanie ruchu sieciowego w grze komputerowej [08-IO1S-13-7S21_W_4] |
K_1_A_I_W11 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie wykładu [08-IO1S-13-7S21_w_1] | Pisemna odpowiedź na pytania w zakresie tematyki przekazanej w ramach prowadzonych wykładów. |
08-IO1S-13-7S21_W_1 |
Projekt [08-IO1S-13-7S21_w_2] | Ocena wykonania dwóch projektów. |
08-IO1S-13-7S21_K_9 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [08-IO1S-13-7S21_fs_1] | Werbalny przekaz teoretycznych treści modułu ze wsparciem materiałami multimedialnymi oraz udostępnianymi w sieci internet. |
15 | (brak informacji) |
5 |
Zaliczenie wykładu [08-IO1S-13-7S21_w_1] |
laboratorium [08-IO1S-13-7S21_fs_2] | Wprowadzanie do praktycznych aspektów dziedziny modułu. Objaśnienie problemów. Wspieranie studentów w realizacji zadań.
Omówienie tematyki projektów oraz wsparcie podczas ich realizacji w formie konsultacji oraz korespondencji elektronicznej.
|
30 | Wstępne przygotowanie do tematyki zajęć. Rozwiązywanie zadań praktycznych przekazanych przez prowadzącego zajęcia.
Wykonanie zadanego projektu z wykorzystaniem przekazanych źródeł dokumentacji i przykładów laboratoryjnych.
|
35 |
Zaliczenie wykładu [08-IO1S-13-7S21_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |