Tworzenie gier w środowiskach sieciowych Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2014

Nazwa modułu: Tworzenie gier w środowiskach sieciowych
Kod modułu: 08-IO1S-13-7S21
Kod programu: 08-S1INI12.2014
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z mechanizmami programistycznymi mającymi zastosowanie w projektowaniu, rozwijaniu i pozbawianiu defektów rozgrywki sieciowej.
Wymagania wstępne:
Programowanie obiektowe w języku C++, Sieci komputerowe.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi pracować w grupie odpowiednio planując i rozdzielając części przydzielonych zadań do wykonania [08-IO1S-13-7S21_K_9]
K_1_A_I_K03 [4/5]
Potrafi skonfigurować i uruchomić serwer gry [08-IO1S-13-7S21_U_5]
K_1_A_I_U06 [4/5] K_1_A_I_U12 [4/5]
Potrafi zidentyfikować część mechaniki, która musi zostać wykonana po stronie serwera, a która może być częściowo bądź całkowicie symulowana po stronie klienta [08-IO1S-13-7S21_U_6]
K_1_A_I_U15 [3/5] K_1_A_I_U12 [2/5]
Potrafi implementować mechanikę sieciową opartą na synchronizacji symulowanych aktorów na kliencie z serwerem [08-IO1S-13-7S21_U_7]
K_1_A_I_U15 [4/5]
Potrafi zidentyfikować problemy w ruchu sieciowym gry komputerowej przy użyciu specjalistycznego narzędzia profilującego [08-IO1S-13-7S21_U_8]
K_1_A_I_U24 [4/5]
Zna tryby funkcjonowania serwera gry oraz jest świadom różnic w symulacji mechaniki silnika pomiędzy różnymi trybami serwera [08-IO1S-13-7S21_W_1]
K_1_A_I_W07 [2/5] K_1_A_I_W11 [2/5] K_1_A_I_W13 [4/5]
Posiada wiedzę programistyczną dotyczącą sposobów replikacji aktorów silnika gry [08-IO1S-13-7S21_W_2]
K_1_A_I_W13 [2/5] K_1_A_I_W10 [3/5]
Posiada wiedzę programistyczną dotyczącą replikacji określonych zdarzeń silnika gry [08-IO1S-13-7S21_W_3]
K_1_A_I_W13 [2/5] K_1_A_I_W10 [3/5]
Posiada wiedzę na temat narzędzi umożliwiających profilowanie ruchu sieciowego w grze komputerowej [08-IO1S-13-7S21_W_4]
K_1_A_I_W11 [2/5] K_1_A_I_W12 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie wykładu [08-IO1S-13-7S21_w_1]
Pisemna odpowiedź na pytania w zakresie tematyki przekazanej w ramach prowadzonych wykładów.
08-IO1S-13-7S21_W_1 08-IO1S-13-7S21_W_2 08-IO1S-13-7S21_W_3 08-IO1S-13-7S21_W_4
Projekt [08-IO1S-13-7S21_w_2]
Ocena wykonania dwóch projektów.
08-IO1S-13-7S21_K_9 08-IO1S-13-7S21_U_5 08-IO1S-13-7S21_U_6 08-IO1S-13-7S21_U_7 08-IO1S-13-7S21_U_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [08-IO1S-13-7S21_fs_1]
Werbalny przekaz teoretycznych treści modułu ze wsparciem materiałami multimedialnymi oraz udostępnianymi w sieci internet.
15
(brak informacji)
5 Zaliczenie wykładu [08-IO1S-13-7S21_w_1] Projekt [08-IO1S-13-7S21_w_2]
laboratorium [08-IO1S-13-7S21_fs_2]
Wprowadzanie do praktycznych aspektów dziedziny modułu. Objaśnienie problemów. Wspieranie studentów w realizacji zadań. Omówienie tematyki projektów oraz wsparcie podczas ich realizacji w formie konsultacji oraz korespondencji elektronicznej.
30
Wstępne przygotowanie do tematyki zajęć. Rozwiązywanie zadań praktycznych przekazanych przez prowadzącego zajęcia. Wykonanie zadanego projektu z wykorzystaniem przekazanych źródeł dokumentacji i przykładów laboratoryjnych.
35 Zaliczenie wykładu [08-IO1S-13-7S21_w_1] Projekt [08-IO1S-13-7S21_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)