Praktyki zawodowe (psychologiczno-pedagogiczne)
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2020

Nazwa modułu: | Praktyki zawodowe (psychologiczno-pedagogiczne) |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-S1-KN-PRP |
Kod programu: | W6-S1EM19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu jest obserwacja działań profesjonalistów, zatrudnionych w szkole podstawowej i w przedszkolu: nauczycieli – wychowawców i psychologów. Analizowanie różnorodnej dokumentacji prowadzonej na potrzeby pracy psychologa i nauczyciela – wychowawcy, dyrektora i innych osób zatrudnionych w szkole oraz instytucji współdziałających. Projektowanie i ewentualna realizacja – pod kierunkiem opiekuna i w zgodzie z zasadami etyki i prawa oświatowego – elementów samodzielnych działań diagnostycznych, wychowawczych, opiekuńczych wobec klasy szkolnej i poszczególnych uczniów. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie efektów uczenia się modułów z bloku pedagogicznego obowiązujących na wcześ niejszym etapie kształcenia na kierunku. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty [W6-EM-S1-KN-PRP_1] |
W6-EM-S1-KN-W04 [3/5] |
zna i rozumie sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki
systemu oświaty [W6-EM-S1-KN-PRP_2] |
W6-EM-S1-KN-W08 [3/5] |
zna i rozumie rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty [W6-EM-S1-KN-PRP_3] |
W6-EM-S1-KN-W04 [3/5] |
potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej [W6-EM-S1-KN-PRP_4] |
W6-EM-S1-KN-U02 [3/5] |
potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (świetlicowe) w szkole. [W6-EM-S1-KN-PRP_5] |
W6-EM-S1-KN-U02 [4/5] |
potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk [W6-EM-S1-KN-PRP_6] |
W6-EM-S1-KN-U01 [3/5] |
jest gotowy do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w
celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych [W6-EM-S1-KN-PRP_7] |
W6-EM-S1-KN-K07 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
analiza dokumentacji [W6-EM-S1-KN-PRP_w_1] | praktykę zalicza uczelniany opiekun praktyk. Podstawę zaliczenia stanowi następująca
dokumentacja:
1.Pozytywna opinia o studencie praktykancie wystawiona przez nauczyciela prowadzącego praktykanta, potwierdzona przez dyrektora szkoły (Załącznik nr 1).
2. Własna pisemna charakterystyka praktyki (opis sukcesów i napotkanych trudności,
odczuwane braki w przygotowaniu, ranga przedmiotu w szkole, stosunek uczniów do zajęć,
poziom zaangażowania itp., maksymalnie dwie strony formatu A4). |
W6-EM-S1-KN-PRP_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [W6-EM-S1-KN-PRP_fs_1] | przebieg praktyk uzależniony od warunków i możliwości danej placówki oraz nauczyciela prowadzącego |
30 | student odbywa praktykę psychologiczno-pedagogiczną w wybranej przez siebie placówce, zgodnie z danym etapem kształcenia |
20 |
analiza dokumentacji [W6-EM-S1-KN-PRP_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |