Zarządzanie treściami cyfrowymi Kierunek studiów: Komunikacja cyfrowa
Kod programu: W1-S1KC20.2020

Nazwa modułu: Zarządzanie treściami cyfrowymi
Kod modułu: 01-KC-S1-ZTC04
Kod programu: W1-S1KC20.2020
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Głównym celem zajęć jest zapoznanie studenta z koncepcjami marketingu internetowego, zarządzania stronami www i domenami internetowymi, współdzieleniem zawartości cyfrowej czy scentralizowaną zdalną pracą w chmurze obliczeniowej. Przykładowe zagadnienia: - praca w chmurze: dysk sieciowy oraz aplikacje Google i Microsoft – Google Analytics - podstawy marketingu internetowego - promocja w Internecie – pozycjonowanie stron - optymalizacja wyszukiwania informacji o sobie (firmie, produkcie etc.) - DNS, lokalne serwery www i poczty oraz hosting - podobieństwa i różnice w wyszukiwarkach, np.: Google, Duckduckgo, Bing, Yahoo, Baidu (Chiny), Nekst.pl (PL) - podobieństwa i różnice w przeglądarkach internetowych, np.: Firefox, Safari, Chromium (Google Chrome, Opera, Vivaldi, SlimJet i Microsoft Edge.), Tor, - optymalizacja kodu HTML i CSS dla różnych przeglądarek i wyszukiwarek.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
---
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna strukturę i organizację typowych systemów komputerowych, a także posiada podstawową wiedzę na temat wykorzystywania typowych aplikacji oraz systemów informatycznych do celów użytkowych i komunikacyjnych oraz w zakresie projektowania i rozwoju oprogramowania. [ZTC04_1]
KC_W09 [3/5]
Student posiada wiedzę w zakresie techniki cyfrowej, w szczególności zna i rozumie podstawowe pojęcia dotyczące treści cyfrowych, a także ma podstawową wiedzę o metodach sztucznej inteligencji. [ZTC04_2]
KC_W10 [4/5]
Student posiada elementarną wiedzę z zakresu zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej, w tym ekonomiczno-marketingowych uwarunkowań działalności redakcji, agencji promocyjnych i jednostek upowszechniania kultury; zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości. [ZTC04_3]
KC_W14 [4/5]
Student potrafi działać w ramach zespołu (również wielokulturowego), jest gotowy do pracy w grupie, przyjmując w niej funkcje zarówno kierownicze, jak i podrzędno-wykonawcze; potrafi odpowiednio zaplanować realizację wskazanego przez siebie lub innych zadania. [ZTC04_4]
KC_U15 [3/5]
Student potrafi myśleć i działać w kategoriach przedsiębiorczości, uwzględniając koszty, efekty ekonomiczne, rachunek zysków i strat, opłacalność, rozwiązania kompromisowe. [ZTC04_5]
KC_K03 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [ZTC04_w_1]
Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń, zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie.
ZTC04_1 ZTC04_2 ZTC04_3 ZTC04_4 ZTC04_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [ZTC04_fs_1]
Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego.
30
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez prowadzącego przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
60 Ocena ciągła [ZTC04_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)