Błędy i bariery w komunikacji
Kierunek studiów: Komunikacja cyfrowa
Kod programu: W1-S1KC20.2020
| Nazwa modułu: | Błędy i bariery w komunikacji |
|---|---|
| Kod modułu: | 01-KC-S1-BiBwK03 |
| Kod programu: | W1-S1KC20.2020 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Celem modułu jest wyposażenie studentów w praktyczną wiedzę na temat przyczyn i skutków występowania zaburzeń w komunikacji interpersonalnej. W ramach cyklu zaprezentowane zostaną zagadnienia związane z wpływem różnic w zakresie percepcji na proces komunikowania się. Studenci poznają także typy barier i zakłóceń w komunikacji (bariery semantyczne, psychologiczne, środowiskowe i fizyczne). Z uwagi na praktyczny charakter cyklu ważnym jego celem będzie także nabycie przez studentów umiejętności negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Moduł obejmuje zatem zajęcia ze sztuki negocjacji i rozwiązywania konfliktów oraz zajęcia z zakresu typologii zakłóceń i barier w komunikacji interpersonalnej. |
| Wymagania wstępne: | Brak. |
| Literatura podstawowa: | --- |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma wiedzę na temat przyczyn i skutków występowania zakłóceń i barier w komunikacji interpersonalnej, które są wynikiem psychologicznych i społecznych uwarunkowań funkcjonowania jednostki; zna zasady komunikacji interpersonalnej. [BiBwK03_1] |
KC_W06 [4/5] |
Student potrafi zastosować w działalności kulturalnej, medialnej i biznesowej wiedzę na temat pragmatycznych aspektów zastosowania języka w sytuacjach konfliktu czy podczas negocjacji. [BiBwK03_2] |
KC_U02 [4/5] |
Student potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę na temat przyczyn i skutków występowania zaburzeń w komunikacji interpersonalnej; potrafi odpowiednio scharakteryzować odbiorców działań komunikacyjnych, określić przyczyny barier w procesie komunikacji z nimi oraz stosować techniki negocjacyjne. [BiBwK03_3] |
KC_U04 [3/5] |
Student świadom barier w komunikacji, które mogą wpływać na odbiór treści, ale charakteryzuje się postawą otwartą i refleksyjną w stosunku do innych jednostek i/lub grup. [BiBwK03_4] |
KC_K01 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena ciągła [BiBwK03_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń, zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
BiBwK03_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [BiBwK03_fs_1] | metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacja multimedialne) metoda problemowa (metoda aktywizująca, case study); analiza materiału źródłowego |
30 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału; analiza wybranych przez wykładowcę przykładów; powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
90 |
Ocena ciągła [BiBwK03_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||